Mezi majiteli sportovních vozů se v posledních letech rozjíždí nový trend: stále častěji totiž sahají po krycích fóliích, které jejich vozu propůjčí vzhled závody ostříleného speciálu z osmdesátých let. A jinak tomu není ani v případě tohoto Porsche 911 GT3 RS, které se zahalilo do fólie odkazující na slavné modro-oranžové "bojové barvy" Gulf.
Design Porsche 911 GT3 RS se automobilce skutečně povedl, ovšem některým majitelům to zkrátka nestačí a tak hledají další možnosti, jak se v davu ještě více odlišit. A takoví lidé nyní dostávají šanci od společnosti Neidfaktor, která pro jejich vozy připravila něco skutečně speciálního.
Oranžovo-modrá fólie se závodními čísly, propůjčující vozu "bojové" barvy Gulf ze závodů Le Mans, už není mezi lidmi nic nového, ovšem tato fólie vozu propůjčuje i charakter ostříleného závoďáku, který jakoby závodem Le Mans v osmdesátých letech skutečně prošel a pak roky čekal zaprášený ve stodole na své znovuobjevení.
Barvy tak působí vybledle a na mnoha místech je simulováno jejich odření či popraskání. Na pár místech se také objevují umělá ložiska koroze. Jedinou neautentickou věcí na fólii je tak jen rozpraskaný odkaz na výrobce - Neidfaktor.
Výsledek tedy působí skutečně působivě, ale podle našeho skromného názoru zrovna 911 GT3 RS nepotřebuje žádnou podobnou parádu, aby upoutala pozornost.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?