S blížící se premiérou, která se má uskutečnit na letošním autosalonu ve Frankfurtu, nás Mercedes-AMG znovu láká na další snímek svého extrémního sportovního vozu, který známe zatím jen pod označením Project One.
Mercedes už vydal několik podobných "fotografií" tohoto stoje, ovšem na každé je vidět nanejvýš jeho silueta či pár nicneříkajících detailů. Tentokrát ale Mercedes uveřejnil pohled na masku vozu a ukázal alespoň jeho světlomety úzké LED světlomety v masivních blatnících, poněkud přerostlé logo s třícípou hvězdou a pod ním zvýrazněný nápis AMG. Ze střechy pak ční přívod vzduchu k motoru.
Už jen od pohledu se jedná o skutečně extrémní vůz, se kterým vůz přivede na silnice atmosféru závodů v LeMans a technologie ze závodů Formule 1. Pod kapotou vozu jich je totiž použito plno, včetně motoru s hybridním systémem a elektroniky. Ze snímků je také jasné, že technici v AMG nepodcenili ani aerodynamické aspekty karoserie.
Vraťme se ale zpátky pod kapotu. Projekt One by měl být poháněn 1.6 litrovým turbem přeplňovaným motorem V6 s hybridní technologií. Motor má své kořeny v závodech F1, díky čemuž by měl být schopen točit až do 10.000 otáček za minutu. To se však podepíše na životnosti, ovšem podle Mercedesu by vůz měl zvládnou minimálně 50.000 kilometrů, než bude nutné motor přestavět. Kromě spalovacího motoru dostal Project One i čtyři elektromotory, dva pohánějí přední nápravu, dva zadní. Při nejvyšším výkonovém nastavení by tak měl být vůz schopen generovat výkon přes 1000 koňských sil.
Z Mercedes-AMG navíc zaznívají slova o tom, že Project One zkombinuje výjimečný výkon na silnici s každodenně použitelným hybridním systémem Formule 1 a příkladnou efektivností. A my těm slovům plně věříme, stejně jako příslibu, že vůz bez problému dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.
Project-One tedy bude skutečně výjimečným vozem, čemuž odpovídá i jeho výjimečná cena - údajně až 2,4 milionu dolarů (52,5 milionu dolarů). Pokud byste ale takovou částku náhodou měli k dispozici, musíme vás zklamat. Vůz bude vyroben v pouhých 275 exemplářích a všechny už jsou zamluveny. První vozy by se ke svým majitelům měly dostat nejdříve v roce 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.