Bugatti Chiron je bezpochyby jedním z nejzajímavějších hypersportovních vozů na trhu. Jeho motor generující více než 1.500 koní je uměleckým dílem a vůz díky němu dosahuje takových výkonů, že mu nakonec nestačí ani pneumatiky. Co si pro nás ale Bugatti přichystá, až bude muset Chiron nahradit?
Tuto otázku už si zřejmě položilo více lidí, ovšem britský grafik a designér Adrian Biggins šel ještě dál a rozhodl se ztvárnit grafickou studii příští Bugatti a následně ji vyvěsil na web Behance. Na první pohled se může zdát jeho design až příliš extrémní a nepravděpodobný, ovšem vzpomeňme si například na chystaný Aston Martin Valkyrie nebo Mercedes-AMG Project One.
Tato studie si však zachovala i několik charakteristických rysů předchozích modelů Bugatti. Patří mezi ně třeba maska ve tvaru obrácené podkovy, klasické boční tvary ve stylu písmene C nebo typických linií. Největší změny se ale odehrávaly na zádi, kde se objevil masivní difuzor nebo odhalené pružiny podvozku.
Podobných úprav se dočkala i přední část vozu, kam designér umístil masivní splitter, lehce upravil design masky a upravil i tvar světlometů, které jsou nyní ještě užší a agresivnější. Nová závodní kola a sání vzduchu na střeše už pak jen podtrhuje extrémní charakteristiku vozu.
Na vozu je také vidět inspirace několika koncepty, které v minulosti Bugatti zveřejnila. Na skutečnou podobu vozu si ale budeme muset ještě pár let počkat. Už teď ale víme, že příští vůz od Bugatti bude poháněn hybridní pohonnou jednotkou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.