Bugatti Chiron je bezpochyby jedním z nejzajímavějších hypersportovních vozů na trhu. Jeho motor generující více než 1.500 koní je uměleckým dílem a vůz díky němu dosahuje takových výkonů, že mu nakonec nestačí ani pneumatiky. Co si pro nás ale Bugatti přichystá, až bude muset Chiron nahradit?
Tuto otázku už si zřejmě položilo více lidí, ovšem britský grafik a designér Adrian Biggins šel ještě dál a rozhodl se ztvárnit grafickou studii příští Bugatti a následně ji vyvěsil na web Behance. Na první pohled se může zdát jeho design až příliš extrémní a nepravděpodobný, ovšem vzpomeňme si například na chystaný Aston Martin Valkyrie nebo Mercedes-AMG Project One.
Tato studie si však zachovala i několik charakteristických rysů předchozích modelů Bugatti. Patří mezi ně třeba maska ve tvaru obrácené podkovy, klasické boční tvary ve stylu písmene C nebo typických linií. Největší změny se ale odehrávaly na zádi, kde se objevil masivní difuzor nebo odhalené pružiny podvozku.
Podobných úprav se dočkala i přední část vozu, kam designér umístil masivní splitter, lehce upravil design masky a upravil i tvar světlometů, které jsou nyní ještě užší a agresivnější. Nová závodní kola a sání vzduchu na střeše už pak jen podtrhuje extrémní charakteristiku vozu.
Na vozu je také vidět inspirace několika koncepty, které v minulosti Bugatti zveřejnila. Na skutečnou podobu vozu si ale budeme muset ještě pár let počkat. Už teď ale víme, že příští vůz od Bugatti bude poháněn hybridní pohonnou jednotkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.