Zašlé, špinavé a orezlé Ferrari stálo 40 let v kůlně. Díky atraktivní historii a jedinečnosti je pokladem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. srpna 2017, 12:29 Google+

Pokud po 40 letech najdete ve své kůlně raritní Ferrari, jediné svého druhu, je úplně jedno v jakém bude stavu - jeho cena bude zkrátka astronomická. Přesně jako v případě tohoto Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta z roku 1969, za jehož hliníkovou karoserií stojí Scaglietti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti

1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Mezi lety 1969 až 1963 bylo vyrobeno více než 1,200 verzí výkonného Ferrari 365 GTB/4 ‘Daytona’, pouze pět z nich neslo lehkou hliníkovou karoserii a byly určeny čistě pro závodní účely a jen jedna jediná Daytona se dočkala hliníkové karoserie a zároveň prošla schválením pro provoz na silnicích. A právě tento vůz se nyní našel po dlouhých letech, kdy o něm nikdo nevěděl.

Unikátní vůz byl vyroben v červnu roku 1969 a dostal ručně vyráběnou hliníkovou karoserii Scaglietti číslo 32, kryty světel z plexiskla, elektricky ovládaná okna a také nádhernou rudou barvu Rosso Chiaro a černý kožený interiér.

Vůz byl poté dopraven do dealerství Ferrari v Bologně, kde si ho ještě ten samý měsíc pořídil Luciano Conti, blízký přítel Enza Ferrari a zakladatel / vydavatel motoristického magazínu "Autosprint". Ten však svůj vůz po roce prodal a v roce 1971 odcestovala Daytona do Japonska.

Zde vůz několikrát změnil majitele a objevil se i v několika motoristických časopisech, než ho v roce 1980 koupil jistý Mako Takai, který automobil ukryl na následujících takřka 40 let do stodoly. S postupem času se tak na vůz takřka zapomnělo a v jeho existenci věřilo jen pár skalních fanoušků automobilky, přičemž několik z nich se ho i pokoušelo koupit - ovšem neúspěšně. Nyní je tak vůz na prodej poprvé po takřka 40 letech.

Vůz je sice v opravdu "nálezovém" stavu, ovšem jeho autentičnost již potvrdil Marcel Massini, který je odborníkem na vozy Ferrari. Zkontroloval čísla motoru, šasi karoserie i převodovky a vše odpovídá záznamům, které má Ferrari k dispozici. Dokonce sedí i čísla na jednotlivých částech karoserie.

Japonští majitelé vozu na něm sice provedli pár modifikací, ovšem podle Massiniho je například interiér až v překvapivě dobrém stavu, což se týká například palubní desky, dveřních panelů, stropnice, koberců nebo koženého čalounění sedadel. Obnova původního stavu těchto dílů tak bude poměrně snadná.

Horší už to ale bude s exteriérem a mechanickými částmi. Vůz by sice stále měl být pojízdný, ovšem při pohledu na fotografie je snad každému jasné, že bude potřebovat důkladné restaurátorské a renovační práce, jejichž cena se možná vyšplhá na šesticifernou sumu.

Pro potencionální zájemce však může být motivací to, že žádný jiný takový vůz už na světě neexistuje. Navíc byl prvním majitelem člověk, který byl osobním přítelem Enza Ferrari. Zkrátka pod nánosem špíny a povrchové koroze se jedná o skutečný skvost.

A toho si je aukční síň RM Sothebys, která má prodej na starosti, dobře vědoma. Na aukci, která se bude konat v sobotu 9. září, se očekává, že vůz bude vydražen za částku v rozmezí 1.4 až 1.7 milionu euro, tedy cca 36,5 až 44,3 milionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Zašlé, špinavé a orezlé Ferrari stálo 40 let v kůlně. Díky atraktivní historii a jedinečnosti je pokladem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ferrari LaFerrari

Ferrari postaví další LaFerrari Aperta, důvod nejspíš překvapí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud