Britové mají skutečně dlouhou tradici ve výrobě zajímavých a sportovních vozidel, která se stářím zrají jako víno. Ostatně to dokazují i ceny, za kolik se starší britské sporťáky prodávají a jak rychle se posunuje laťka u otázka "Co je nejdražší britský automobil na světě?"
Během aukcí sportovních vozů na akci Pebble Beach Concours D'elegance, které pořádala aukční společnost Bonhams, padl titul nejdražšího prodaného britského automobilu hned dvakrát. V pátek ho získal McLaren F1, který se prodal za 15,6 milionů dolarů, ale z titulu se příliš dlouho neradoval.
Během dalšího dne se totiž na řadu dostala aukce závodního vozu Aston Martin DBR1 z roku 1956, během níž se cena vyšplhala až na těžko uvěřitelných 22,5 milionu dolarů, tedy cca 499,2 milionu korun. Titul tak putoval od McLarenu do Aston Martinu, který se ho nejspíš jen tak nevzdá.
Tento konkrétní Aston Martin DBR1 je však skutečným historickým skvostem. Jedná se o první z celkem pěti vyrobených automobilů, který během své závodní kariéry dokázal vyhrát například i závod na 1 000 kilometrů konaný v roce 1959 na Nürburgringu. Za jeho volantem navíc usedaly legendy jako sir Stirling Moss, Carroll Shelby nebo Jack Brabham, jak se uvádí v dokumentaci zveřejněné RM Sotheby.
Vůz, vydražený za 22,5 milionu dolarů, ale není v úplně originálním stavu. Pod jeho kapotou je totiž nyní umístěn poněkud modernější motor, díky kterému se vůz mohl účastnit závodů Goodwood Revival, aniž by musel být opotřebován originální motor, který nový majitel k vozu samozřejmě dostane.
Už na první pohled se ale jedná o nádherný automobil, který bude dělat novému majiteli radost jen při letmém pohledu. Sám Stirling Moss navíc jednou o DBR1 prohlásil, že se jedná o nejdůležitější automobil, jaký kdy v Aston Martinu postavili. Poslední společnou jízdu si v něm navíc užil v roce 2013, kdy se s vozem projel po Nurburgringu během oslav stoletého výročí od založení automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.