Jak fungují triky na snížení spotřeby paliva? Budete se divit

AutoRoad.cz, 24. srpna 2017, 06:49 Aktualizováno 25.8.2017, 16:52 Google+

Jak snížit spotřebu paliva je v dobách vysokých cen benzínu palčivým tématem pro nejednoho motoristu. Řešením číslo jedna je výměna neekologického modelu za nějaký zelenější, ideálně s elektromotorem. Finančně mnohem méně náročnou metodou je úprava stávajícího automobilu. Pomůže to však?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 27.08. 19:52) Napište svůj názor
Ukazatel paliva na přístrojové desce

Ukazatel paliva na přístrojové desce | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Experimentů, jak snížit spotřebu paliva, byste na internetu našli mnoho. Všechny do jednoho říkají, že i menší „ekologické“ úpravy povedou k úspoře nějaké té desetiny litru benzínu nebo nafty. Jestli to tak skutečně funguje se rozhodl zjistit britský magazín Fifth Gear. Ceny ropy totiž trápí nejen Česko, ale v podstatě celý svět (dobrá, až na některé arabské země, bohaté sultanáty a USA). Jako referenční vozidlo byl zvolen Volkswagen Polo 1.6 GL z poloviny devadesátých let.

Čtěte také:
Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku?

Auto rozhodně nebylo v ukázkovém stavu, což jen přidává na realističnosti celého testu. Nejprve bylo potřeba určit, kolik ujede auto na jeden galon paliva (to je asi 4,5 litru). Jízda byla prováděna za konstantní rychlosti 97 km/h, navíc se snahou o co nejekonomičtější změny převodových stupňů při asi 2500 ot./min. Výsledek? Průměrná spotřeba 46,9 mpg, což odpovídá asi 5,02 l/100 km.

Až 15 procent úspory paliva mohou přinést pneumatiky, ty standardní se správným nahuštěním, nebo, jako v případě testovacího Pola, ty speciální s nízkým valivým odporem.

Dalším trikem je snížit hmotnost vozu, v našem případě nahradit zvedák s rezervu s hmotností 12 kilogramů za lepící sadu s váhou asi 200 gramů. Nakonec došlo i na úpravu řídící jednotky, což sice lehce zvedlo výkon vozu, ale také by to mělo umožnit rychlejší akceleraci na oněch 97 km/h a tím menší čas pod plným plynem.

Info: Hledáme nové redaktory na HPP i externí spolupráci. Pište na info@incorp.media

Po sérii úprav se Polo vydalo na stejnou trať se stejnými podmínkami. Čekáte nižší spotřebu? Pak budete překvapení asi stejně jako moderátor, optimalizované Polo totiž vykázalo spotřebu 46,4 mpg, tedy asi 5,07 l/100 km. Zanedbatelný, ale šokující rozdíl.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak fungují triky na snížení spotřeby paliva? Budete se divit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 27.08.2017 19:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Záběry ze závodu

Vsadili byste správně? Největší závod ve sprintu měl překvapivého vítěze

Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen zahájil předprodej Tiguanu Allspace, cenou poráží i Kodiaq

Koncept Bugatti Galibier

Co nahradí Bugatti Chiron? Ve hře je i elegantní čtyřdveřový hybrid

Ilustrašní foto: BMW M3 CSL

Konečně rozum? Šestiválcová BMW M jen tak nezmizí. Kde bereme jistotu?

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

Retro autobus Bender White 706 vozil turisty po národním parku Yellowstone od roku 1937

Stylovější autobus z 30. let nenajdete, White 706 má přitom za sebou desítky let tvrdé služby

Ilustrační foto

Volkswagen zlevnil filtry pevných částic, jaké výmluvy si majitelé dieselů připraví teď?

reklama
reklama

Doporučujeme

Model Bugatti Veyron doplněný o funkční osvětlení vyjde na neskutečných 15,000 dolarů

Propracovaný model Bugatti Veyron stojí víc než nová Škoda Rapid

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Doslova vlastní gól. Tohle se u Volva nepovedlo

  2. Čerství majitelé ojeté Škody zbystřete! Automobilka má pro vás jedinečnou nabídku

  3. Chtěli byste něco výjimečného? Tenhle "muscle pickup" si v jednom dealerství vyrobili sami!

  4. Husar 4x4: Česko-polský obrněnec sází na Tatrovácký podvozek

  5. Čeká nás nejlepší Land Rover všech dob! Discovery SVX je offroadové monstrum s šíleným motorem

  6. BMW by mělo mít strach? Genesis 70 bude noční můrou pro trojkovou řadu. Proč?

reklama