Elektrické Ferrari s manuálem? Tahle parta ho postavila z ohořelého vraku

-mao / AutoRoad.cz, 5. září 2017, 13:43 Google+

Tohle nádherné Ferrari 308 z roku 1978 kdysi ukrývalo pod svou kapotou osmiválec o výkonu 235 koní s točivým momentem okolo 242 Nm. Ovšem pouze do chvíle, kdy jeho zadní část pohltily plameny. Dnes je z něj ale elegantní elektromobil s jednou zajímavou zvláštností- manuální převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 308 přestavěné na elektromobil z dílny Electric GT

Ferrari 308 přestavěné na elektromobil z dílny Electric GT | foto: facebook

Sdílejte článek

Investice do opravy vozu by byly nesmyslně vysoké, takže většina majitelů by se nejspíše rozhodla vůz sešrotovat. Tohle Ferrari ale mělo to štěstí, že se ho ujal jistý "Eric Hutchinson", který se rozhodl tohohle italského elegána zachránit a zároveň přivést do nové doby - vytvořil tak pravděpodobně první elektrické Ferrari z roku 1978. A navíc s manuální převodovkou, ale k tomu až později.

Jak už jsme psali, v originálním stavu poháněl tohle Ferrari motor V8 o výkonu 235 koní, ale to je minulostí. Dnes se o pohon vozu stará trojice elektromotorů "HPEVS AC-51 “V-8”" a řídící jednotky Curtis 1239. Výkon 330 koňských sil a točivý moment 447 Nm se pak přenáší na zadní kola pomocí upravené šestistupňové manuální převodovky Porsche G50. Z 0 na 97 km/h vůz akceleruje za 5 vteřin, jeho maximální rychlost ale neznáme.

Aby bylo možné celou soustavu elektromotorů s převodovkou do vozu usadit, bylo nutné předělat celý motorový prostor, který se mimo jiné dočkal i několika nových výztuh a také malého úložného prostoru pro zavazadla. Li-Ion baterie o kapacitě 46 kWh jsou uloženy v místě originálních palivových nádrží a také v zavazadlovém prostoru pod přední kapotou.

Baterie se dobíjí prostřednictvím zástrčky, která je umístěna v místě původní palivové nádrže. Kromě toho je ale vůz vybaven i systémem pro rekuperaci energie. Tento systém ale nefunguje automaticky, takže po sundání nohy z plynu vůz volně pokračuje v jízdě, jako klasický automobil se spalovacím motorem. Pokud ale režim dobíjení aktivujete, po sundání nohy z plynu přijde klasické brzdění.

Další úpravy zahrnují například výztuhu přední nápravy pro uložení baterií, nový sportovní podvozek, lehčí a menší evropské nárazníky, zakázkový pedálový box, řadu odlehčení a konverzi osvětlení na LED, tedy s výjimkou hlavních světlometů.

Další zajímavostí uvnitř vozu je manuální převodovka a spojkový pedál. Jak už jste si nejspíš všimli, většina elektromobilů se bez těchto věcí obejde, neboť elektromotory jsou schopny dodávat stejný výkon/ točivý moment v celém spektru otáček, takže jim stačí pouze jeden stupeň.

V tomto Ferrari ale převodovka skutečně je a skutečně mění převodové poměry, ovšem nevyužívá se jako v klasickém autě se spalovacím motorem. Její funkce totiž připomíná spíše volič citlivosti plynového pedálu, jak uvádí redaktor webu Jalopnik, který se mohl s voze msvézt.

Zkrátka si vyberete jeden z převodových stupňů a s ním můžete cestovat celou dobu.  Pokud si ale zvolíte některý z nižších stupňů, dočkáte se hlavně rychlé a agresivní akcelerace. Naopak s volbou vyšších stupňů je jízda za vyšších rychlostí klidnější a příjemnější

Váha vozu by se měla pohybovat okolo 1,5 tuny a vzdálenost, kterou dokáže urazit na jedno nabití, by měla odpovídat zhruba 150 mílím, tedy cca 241 kilometrů. Vždy ale záleží na stylu jízdy a také na profilu trasy.

Pokud vás zajímá cena takové přestavby, pak nemůžeme sloužit. Pokud by vás ale zajímal její průběh, můžete si buď přečíst 23 stránek na FerrariChat fóru, nebo prohlédnout celou sérii videí na YouTube.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Elektrické Ferrari s manuálem? Tahle parta ho postavila z ohořelého vraku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální edice záchranných vozidel značky Škoda

Nové Škodovky pro policii a záchranáře? Speciální řada "má koule"

Rolls Royce Phantom

Konzervativní Rolls-Royce v čele revoluce? Nemožné se stane skutečností

Čínský e-shop Alibaba rozjíždí prodej aut přes internet, místo autosalonů staví obrovské automaty

Známý e-shop rozjíždí prodej aut, místo autosalonů staví obří automaty s kočkou na střeše

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017)

Skutečně Američané nesnáší evropské hatchbacky? Víme, proč jich v USA moc nepotkáte

Velký sestřih celé druhé sezóny Grand Tour

VIDEO: Velký sestřih druhé sezóny Grand Tour, tady si vybere snad každý

Tekuté řetězy jsou jen opravdu nouzovým řešením

Tekuté řetězy: Mají vůbec smysl nebo jsou to vyhozené peníze?

reklama
reklama

Doporučujeme

Čerpací stanice

Neznám bratra, když jde o prachy. Čerpací stanice se předvedly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

  6. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

reklama

Zprávy odjinud