Jak vidí budoucnost automobilového průmyslu nový generální ředitel společnosti Ford?

-jka / AutoRoad.cz, 19. srpna 2017, 10:43 Google+

Jim Hackett je 62 letý úspěšný vizionář a nyní vystřídal na pozici generálního ředitele svého předchůdce, Marka Fieldse. Předseda představenstva Bill Ford si od této změny slibuje mnoho nového a ředitelské křeslo Jimovi předával se slovy: „Mimořádné časy vyžadují mimořádné vedení.“

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford, Autonomous Vehicle Development

Ford, Autonomous Vehicle Development | foto: Ford

Sdílejte článek

Jak tedy vidí nový generální ředitel budoucnost automobilového průmyslu? Během nedávného rozhovoru s deníkem „San Francisco Gate“ Hackett uvedl, že plně autonomní vozy jsou stále daleko od toho, aby plně nahradili „ručně“ řízené klasické automobily. Co se ale podle něj dá velmi dobře využít, je inteligence autonomních vozů. Tedy princip, který by řidičům umožňoval manuální řízení vozidla, avšak aktivně bránil případným kolizím s ostatními vozy.

„Námi vyvíjená inteligence autonomních vozidel by mohla hrát roli ve vozidlech, které by lidé normálně řídili, ale neměli by havarovat. V podstatě by si lidé koupili schopnost, poskytující jim ochranu.“ řekl Jim Hackett. Jeho vizi tedy můžeme chápat jako jakousi vylepšenou nadstavbu dnešních bezpečnostních systémů v podobě přednárazových asistentů apod., které řidiče zpočátku na překážku upozorní, a pokud na ni řidič nereaguje, začnou brzdit automaticky.

Předchozí generální ředitel Mark Fields tvrdil, že nárůst autonomních vozidel bude mnohem vyšší, než si mnoho lidí myslí. Aktivně se také podílel na vývoji autonomních vozidel TAXI služby, které měly vozit pasažéry už v roce 2021. Jim Hackett ale tvrdí, že nástup autonomních vozidel bude velmi pozvolná záležitost stejně, jako jsme zaznamenali před dvaceti lety s výpočetní technikou. Jeho slova potvrzuje také statistický výzkum, který si v dubnu nechala automobilka Ford zpracovat na téma vzestupu autonomních vozidel. Vše tedy naznačuje, že se těchto vozů nedočkáme minimálně do roku 2025, spíše později.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak vidí budoucnost automobilového průmyslu nový generální ředitel společnosti Ford?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW M550i poškozené hurikánem Harvey

Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

Nissan GT-R v úpravě LM1 RS GT-R

Upravený Nissan GT-R chce zajet nový rekord Nürburgringu, bude mu k tomu 1100 koní stačit?

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs

Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí dopravní zácpy. A jedna vláda už začala situaci řešit

Subaru Forester se nebojácně popralo s pořádnou pouštní dunou

Subaru zase jednou dokázalo, proč patří na špici mezi čtyřkolkami

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next

To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV na trhu.

Má nápad Land Roveru šanci? Chce zatočit s čínskými plagiátory, fanoušky ale nepotěší

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

O víkendu se očekávají další dopravní komplikace, návrat domů se opět protáhne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  3. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud