Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

-mao / AutoRoad.cz, 9. srpna 2017, 12:15 Google+

O řadě zajímavých či unikátních vozidel se člověk mnohdy nedozví do té doby, než ho na některém z vybraných webů nezaujme jejich netradiční vzhled nebo nezvykle vysoká cena. A podobné je to i s tímto Fiatem 500 Gamine, o jehož úpravu do současné podoby se postarala karosárna Vignale.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 500 Gamine

Fiat 500 Gamine | foto: Hexagon Classics

Sdílejte článek

Výroba Fiatu 500 Gamine probíhala mezi lety 1697 až 1971 v dílnách karosárny Vignale. Na rozdíl od masově vyráběného Fiatu 500 však byl malý a roztomile vypadající vůz navržený Alfredem Vignale dostupný pouze v dvoumístném provedení roadsteru. Počty celkem vyrobených vozů se různí, ovšem těch s pravostranným řízením bylo jen cca 200 a tohle je jeden z nich.

Na první pohled vypadá Gamine jako šlapací autíčko, ovšem jeho rozměry byly poněkud větší. Na délku měřil 302 cm, na šířku 130 cm a na výšku 119  cm. Rozvor kol byl pouhých 184 cm. S jeho nízkou váhou 450 kg si hravě poradil 0.5 litrový vzduchem chlazený dvouválec, který byl umístěn v zadní části.

Motor převzatý z modelu Fiat 500 Sport o výkonu 16 kW (22 k) dokázal vůz rozpohybovat až k maximální rychlosti  97 km/h. To sice není moc, ovšem na kochání se přírodou je to tak akorát a alespoň vám nehrozí pokuty.

Vůz vypadá jako nový díky kompletní rekonstrukci, kterou má za sebou. Ani předtím toho ale moc nenajezdil, neboť jeho tachometr ukazuje pouhých 19 714 kilometrů. Poněkud nepříjemným překvapením je však cena.

Obchod Hexagon Classic, který vůz nabízí, je totiž skálopevně přesvědčen o tom, že se jedná o jeden z nejzachovalejších vozů Gamine, jaké si v současnosti můžete pořídit. Tomu tedy přizpůsobil i cenu, která činí 39 995 liber, tedy cca 1 157 000 korun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na rozdávání

Hummer

Americký drsňák se vrací do módy, zájem o Hummery je enormní

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

reklama
reklama

Doporučujeme

Nepřipoutaní cestující na zadních sedadlech jsou nebezpeční nejen sobě, ale i ostatním

Proč se poutat na zadních sedadlech? Tohle video to snad dostatečně vysvětlí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama