Kdo usedl za volant miliontého Porsche 911? Manažery ani celebrity nečekejte

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. srpna 2017, 10:31 Aktualizováno 4.8.2017, 10:54 Google+

Když automobilka Porsche vyrobila v květnu již miliontý model 911, dosáhla význameného milníku ve výrobě tohoto skvostného sportovního vozu. Mnoho lidí však zajímalo, kdo za jeho volant usedne. Pokud byste ale očekávali vysoce postavené manažery z automobilky, milionáře či celebrity, zatraceně byste se mýlili.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Milionté Porsche 911

Milionté Porsche 911 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Šanci projet se v tomto výjimečném voze totiž dostalo jedenáct zcela obyčejných a náhodně vybraných obyvatel Stuttgartu. Automobilka tak chtěla vzdát hold obyvatelům města ve kterém továrna sídlí a kde v roce 1963 vznikl právě první vůz 911.

Právě na tento historický kousek miliontá 911 odkazuje svým vzhledem i doplňky. Například kožená sedadla jsou šitá stejným stehem, jaký se používal v 60. letech. Ve voze samozřejmě nechybí dřevěný volant a stříbrná palubní deska obklopující přístrojový panel také odkazuje na první 911.

Pod kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec z modelu Carrera S spojený se sedmistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost vozu se tak zastaví až na hranici 310 km/h.

Žádný z oněch jedenácti šťastných, kteří dostali možnost se vozem svézt, už do něj ale nejspíše znovu nenasedne. Milionté Porsche se totiž nikdy nedostane do prodeje, místo toho ho nyní čeká cesta kolem světa, během které se podívá do USA, Číny, Skotska na Nurburgring a nakonec zakotví v Muzeum Porsche v domovském Stuttgartu.

Vytisknout

Diskuze: Kdo usedl za volant miliontého Porsche 911? Manažery ani celebrity nečekejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

mazda 2

Proč jediná Mazda tak vytrvale odmítá elektřinu? Tohle jsou pádné důvody

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud