Jak se učí Jaguar létat? Bez řidiče a v nafukovacím hradu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. července 2017, 11:04 Google+

Před necelými čtrnácti dny jsme vás informovali o představení nového kompaktního SUV Jaguar E-Pace, který již během svého představení vytvořil nový rekord ve skoku, během nějž se automobil otočí kolem své osy o 360 °. Nyní však automobilka vydala i video, které zachycuje přípravy na tento skok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Takto se Jaguar E-Pace připravoval na svůj rekordní skok

Takto se Jaguar E-Pace připravoval na svůj rekordní skok | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Když během představení nového modelu vytvoříte nový světový rekord ve skoku s otočkou kolem vlastní osy, moc toho o vlastnostech modelu neprozradíte, ovšem vzbudíte velký zájem médií, což se Jaguaru skutečně povedlo.

Aby však skok neskončil jedním velkým fiaskem, bylo potřeba vše pečlivě naplánovat. A díky bohu někoho napadlo natočit i přípravy na tento unikátní skok. Na níže přiloženém videu si tak můžete prohlédnout všechny kroky, od cvičných skoků do nafouklého "polštáře", až po první ostrý skok z rampy a tvrdé přistání na haldě hlíny.

Na videu je také vidět, že první verze automobilu byly vybaveny jakýmsi systémem autonomního řízení, díky kterému byly první skoky prováděny bez přítomnosti řidiče. Poté počítač nahradil řidič a opět se skákalo do nafukovacího polštáře, který však automobil i několikrát protrhl a utrpěl pár šrámů.

Potěšující však je, že jak ve videu zmiňují, i přes poměrně tvrdé rány zůstala struktura vozu neporušená, poškozeny byly pouze jednotlivé díly karoserie, které byly následně vyměněny a v testování se mohlo pokračovat.

Vytisknout

Diskuze: Jak se učí Jaguar létat? Bez řidiče a v nafukovacím hradu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Targa 4 GTS se sériovým číslem 999,999

Místo muzea zamířilo do Kanady, tomuhle Porsche chybělo k dokonalosti jediné…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud