Evropská komise podpořila výstavbu 222 nabíjecích stanic ve střední a východní Evropě

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. července 2017, 12:35 Google+

Evropská komise informovala o tom, že projekt NEXT-E byl vybrán k financování z programu CEF (Connecting Europe Facility) s doporučeným spolufinancováním ve výši 18,84 milionu eur jako dotace pro projekt elektromobilů v rámci CEF. Projekt NEXT-E nainstaluje 222 multi-standardních rychlodobíjecích stanic (50 kW) a 30 ultra-dobíjecích stanic (150–350 kW) v základní síti a několika základních koridorech TEN-T, čímž dojde k vytvoření stěžejní infrastruktury pro dobíjení elektromobilů v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Rumunsku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford

Ford | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Projekt byl vybrán ze 152 dalších úspěšných dopravních projektů, které do užšího výběru postoupily z původního počtu 349 dopravních projektů, jež žádaly o spolufinancování v rámci programu CEF v celkové výši 7,5 miliardy euro.

Projekt NEXT-E představuje model jedinečné spolupráce 4 předních skupin v oblasti elektrické energie, ropy a plynu, které spojily své síly s výrobci zařízení (výrobci automobilů) za účelem vytvoření interoperabilní a nediskriminační sítě dobíjecích stanic elektromobilů jako alternativy ke stávající síti ICE (pro vozidla se spalovacími motory).

Sdružení se skládá ze společností skupiny E.ON (Západoslovenská energetika na Slovensku, E.ON Česká republika, E.ON Maďarsko, E.ON Rumunsko), společností skupiny MOL (zastoupených dceřinými společnostmi ve všech 6 účastnických zemích) a společností Hrvatska elektroprivreda v Chorvatsku, PETROL (ve Slovinsku a Chorvatsku), Nissan a BMW.

Sdružení NEXT-E bude podporovat národní plány elektromobility a strategii rozšíření počtu elektromobilů v daném regionu, rozvoj udržitelných dobíjecích řešení, přístup k integraci obnovitelné energie a zavedení inovativních obchodních procesů a spotřebitelských balíčků za účelem snížení závislosti na ropě a přispění k dekarbonizaci Evropy. Bude úzce spolupracovat s ministerstvy dopravy, Evropskou komisí a politiky, aby bylo zajištěno, že příslušné poznatky z projektu budou dále využity k efektivnímu koheznímu zavedení dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.

Projekt nastíní nejlepší strategii a cenově nejvýhodnější přístupy pro dobíjecí infrastrukturu elektromobilů a zavedení služeb za účelem podpory zvýšení využívání elektromobilů v daném regionu, které spojí západní a kohezní Evropu a napomůže k vytvoření plynulé, pohodlné, dálkové dopravy využívající 100% elektrickou energii.

img-responsive

Nabíjecí stanice pro elektromobily | foto: INCORP images

Podrobné plány sítě a studie ICT budou následovány dvoufázovým pilotním provozem rychlodobíjecích a ultra-dobíjecích stanic, jehož výsledkem bude plán a harmonogram konečného kohezního zavedení elektromobilů. Aktivity projektu byly zahájeny v roce 2017 spuštěním několikaletých mezinárodních činností, jejichž dokončení je naplánováno do 31. prosince 2020.

Projekt NEXT-E byl vybrán k financování agenturou INEA (Innovation and Networks Executive Agency) Evropské komise prostřednictvím konkurenčních výzev k předkládání návrhů zveřejněných 13. října 2016.

V oficiálním hodnocení se lze dočíst: „Význam navrhované činnosti v její redukované podobě je velmi vysoký, podporuje dekarbonizaci, udržitelnou mobilitu a intermodální konektivitu. 

Činnost je velmi vyspělá a očekává se její pozitivní dopad, poskytnutí výstupů jako pevného základu pro rozhodování a strategii pro budoucí rozvoj celé sítě dobíjecích stanic pro elektromobily ve východní Evropě.“ 

Investice je realizována v rámci programu CEF (Connecting Europe Facility), což je finanční mechanismus EU podporující infrastrukturní sítě. Komise navrhuje investovat 2,7 miliardy eur do 152 klíčových dopravních projektů, které podporují konkurenční, čistou a propojenou mobilitu v Evropě.

Vytisknout

Diskuze: Evropská komise podpořila výstavbu 222 nabíjecích stanic ve střední a východní Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Možná podoba nového McLarenu P15

McLaren zřejmě vyvíjí další extrémní sporťák, nahradit má model P1

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud