I když údaj na tachoměru, oznamující 9 ujetých kilometrů, působí v naší zemi spíše dojmem bláznivě stočeného tachometru, igelitem pokryté sedačky dávají najevo, že tohle EVO sjelo z výrobní linky teprve nedávno.
Mitsubishi EVO je natolik legendární automobil, že jej nemusíme více představovat. Pokud ale skončí EVO ve vašem hledáčku a začne patřit mezi vozy, které byste chtěli mít v garáži, nemáte před sebou vůbec jednoduchý úkol. I když EVO nabízí naprosto výjimečné jízdní zážitky, vyžaduje také častý a nákladný servis, což mu způsobuje na trhu ojetin značné problémy. Najít kousek v dobrém stavu nebude vůbec jednoduché.
Nyní se ale na internetu objevila těžko uvěřitelná nabídka. K prodeji je Mitsubishi EVO IX MR z roku 2006. Tachometr ale ukazuje těžko uvěřitelných 9 kilometrů. Tohle auto má tedy celý svůj život ještě před sebou, cena však odpovídá stoprocentnímu stavu.
Označení MR neznamená nic jiného, než výbavovou řadu. Konkrétně nám říká, že je vůz vybaven příplatkovým podvozkem Bilstein, šestistupňovou manuální převodovkou, xenony, mlhovkami a odlehčenými koly BBS. V takové konfiguraci mohl být vůz prodáván v roce 2006 za cenu těsně pod hranicí jednoho milionu korun.
Takto zachovalé EVO ale na ceně neztrácí, jelikož není pochyb o tom, že je v dobré kondici. 2-litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 286 koní dokáže i díky dokonalému podvozku pořádně „zatopit“ mnohem silnějším vozům. Zřejmě i díky tomu se výsledná aukční cena neustále šplhá směrem nahoru. Poslední nabídka činila v přepočtu 2 300 000 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?