Pokud jste právě umyli svůj automobil, mohou se stát pouze dvě věci. Buď začne pršet, nebo se čerstvě nablýskaný lak vašeho vozu stane cílem letky opeřenců, kteří ho nemilosrdně zasypou svým trusem. Zatímco s deštěm toho moc nenaděláme a můžeme jen sledovat jak příroda ničí naši práci, v případě trusu je potřeba co nejrychleji jednat.
Pokud jste se stali jednou z nesčetných obětí ptačího náletu, je potřeba se následků na karoserii vašeho vozu co nejrychleji zbavit. Nejlepší je samozřejmě zasáhnout ještě dříve, než onen dáreček na vaši karoserii zaschne, neboť pak je odstraňování náročnější.
Pokud už je však trus na vašem automobilu delší dobu, i tak je potřeba jednat. Čím dříve totiž trus odstraníte, tím méně škod napáchá. V žádném případě však nebuďte netrpělivý a nepokoušejte se improvizovat a používat například prostředky na čištění nádobí, které by z karoserie vašeho vozu mohly odstranit krycí vrstvu a vystavily by tak samotný lak vyššímu namáhání.
Počkejte tedy s úklidem až zpět do garáže a použijte klasické prostředky pro péči o karoserii. Zvláštní šampóny určené na karoserii automobilů mají zvláštní složení, díky kterému dokáží trus uvolnit a neutralizovat jeho působení na lak. Pokud jste však extrémně pečlivý a starostlivý, můžete vůz znovu navoskovat.
Pokud váš automobil nedostal zásah na kovovou část karoserie, ale na sklo, práce se vám víceméně ulehčí. Stačí totiž použít běžný čistící prostředek na skla, který si s trusem snadno poradí a neměl by zanechat ani šmouhy. Jestliže se trus vyskytl i na některé gumové liště či těsnění, může před úklidem dojít k vytvoření světlého fleku. S tím si však poradí kdejaká pasta na oživení černé barvy plastů.
Pozor si musejí dávat i majitelé kabrioletů s plátěnou střechou, jejíž struktura a impregnace vlivem ptačího trusu extrémně trpí. Pokud tedy chcete impregnaci i životnost své plátěné střechy prodloužit, s odstraněním ptačího trusu také neotálejte.
A proč je ptačí trus tak škodlivý a nebezpečný? Obsahuje totiž silně korozivní látky a kyseliny, které díky slunečnímu záření poměrně snadno a rychle dokáží lak vozu narušit a způsobit jeho poškození.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?