Tour de France může začít. Škoda Karoq v sobotu nastoupí na start se třemi týmy v roli servisních vozidel. Kompaktní SUV doprovodí tři týmy na čtrnáctikilometrové časovce v Düsseldorfu. Vozy se mohou pochlubit několika zvláštnostmi, například vysílačkami a nosiči kol. Vnější vzhled vozů Karoq je proveden v designu jednotlivých týmů pomocí fólií.
Po 30 letech startuje Tour de France opět v Německu. První etapa – časovka – vede od düsseldorfského výstaviště po známé Královské aleji a podél Rýna zase zpět k výstavišti. Bude to premiéra pro Düsseldorf i pro model Škoda Karoq, neboť nové kompaktní SUV značky Škoda se před svým uvedením na trh, které proběhne koncem roku, poprvé ukáže na veřejnosti. Tři servisní vozy Škoda Karoq doprovodí týmy „Team Dimension Data“ z Jihoafrické republiky, Lotto NL - Jumbo‘ z Nizozemska a „Lotto Soudal“ z Belgie na čtrnáctikilometrové časovce. Nebudou pouze pojízdným skladem náhradních dílů pro závodníky, na palubě budou mít i doprovodný personál, který bude se závodníky ve spojení pomocí vysílaček.
Vozy Karoq jsou individuálně upravené v barvách jednotlivých týmů: „Team Dimension Data“ doprovodí Karoq v kombinaci černé, bílé a zelené barvy, kompaktní SUV týmu „Lotto NL – Jumbo“ bude žlutočerné, tým „Lotto Soudal“ doprovodí červenobílý Karoq. Na střechách všech kompaktních SUV se bude skvět nápis „RIDE ON WITH #KAROQ“. Karoq se ke třetí největší sportovní události světa skvěle hodí. Univerzální vůz je, se svou manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG a systémem Dynamic Chassis Control (DCC), třemi volitelnými jízdními režimy a elektromechanickým posilovačem řízení, stejně dynamický jako závodníci. K dispozici je pět motorů s výkonovým spektrem od 85 kW (115 k) až po 140 kW (190 k).
Velkorysé vnitřní rozměry nabízí dostatek prostoru pro posádku, zavazadla i materiál, který při Tour může přijít vhod. Díky WiFi-hotspotu jsou splněny i všechny požadavky na konektivitu, cestující na palubě jsou vždy online. Jako první vůz značky nabízí Karoq také digitální přístrojový panel. Jednou z dalších zvláštností je virtuální pedál. Toto Simply Clever řešení jednoduše otevírá a zavírá páté dveře pohybem chodidla pod zadním nárazníkem.
Škoda je oficiálním partnerem největšího cyklistického závodu na světě už 14 let. Více než 250 pořadatelských, doprovodných a servisních vozů značky Škoda během 23denní Tour de France ujede zhruba 2,8 milionu kilometrů.
Blízký vztah české značky k cyklistice má historické kořeny. Před 122 lety zahájili zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement výrobu jízdních kol, než přešli na výrobu motorových vozidel. Cyklistika je jedním z pilířů strategie sponzoringu společnosti Škoda Auto. Vedle Tour de France a Vuelty značka podporuje další mezinárodní a národní cyklistické závody i akce masové cyklistiky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.