Automobilka Škoda opět potvrdila svou sílu na britském trhu. Během včerejšího vyhlašování "Vozidel roku" podle magazínu Auto Express obsadily vozy Škoda hned tři první místa a několikrát šlapaly vítězům na paty.
Britský motoristický magazín Auto Express je velmi oblíbeným a hodnotným zdrojem dat i informací. Pokud tedy ocení nějaký vůz titulem "Auto roku", můžete se spolehnout na to, že se jedná o uváženou volbu, během které byly vzaty v úvahu veškeré okolnosti i schopnosti daného vozu a jeho konkurentů v kategorii.
Automobilka Škoda tak může slavit velkolepý úspěch, neboť její model Kodiaq obsadil první místo v segmentu velkých SUV, Superb zabodoval v kategorii rodinných automobilů a Octavia kombi ovládla segment kombíků. Špatně si ovšem nevedla ani Fabia, Octavia liftback, Superb kombi ani nejmenší model Citigo - ve svých kategoriích skončili na druhém či třetím místě. A co na vozech novináři nejvíce ocenili?
Škoda Kodiaq si novináře získala svou kombinací příjemné jízdy, snadného ovládání, komfortu, propracovanosti, každodenní použitelnosti a přívětivých cen. Vůz svým majitelům nabízí ohromný zavazadlový prostor, přehršel prostoru pro cestující a jízdní vlastnosti, které se i přes větší stavbu podobají píše menším SUV.
Z nabízených variant pak redaktoři vyzdvihli Kodiaq s motorem 2,0TDI o výkonu 150 koní, převodovkou DSG, třetí řadou sedadel a vyšší výbavou.
Superb si své ocenění vysloužil kombinací bohatého prostoru, chytrých řešení a skvělých jízdních vlastností za všech okolností. Na rozdíl od svých konkurentů disponuje Superb nadprůměrným prostorem jak na zadních sedadlech, tak v zavazadlovém prostoru. Pozornosti neunikla ani chytrá řešení v podobě mnoha odkládacích míst, deštníku ve dveřích, baterky v kufru nebo škrabky na led u víčka nádrže. Samotnou třešničkou na dortu byl pak podvozek, který skvěle funguje na dálnici i na zapadlých okreskách.
Volba novinářů padla opět na variantu s motorem 2.0 TDI s vyšší výbavou SE, která zahrnuje navigaci, adaptivní tempomat, nový infotainment a bohaté možnosti konektivity.
Octavia kombi patřila ve svém segmentu k jasným favoritům. Samotná Octavia liftback patří ve své třídě k těm nejpraktičtějším vozidlům, ve verzi kombi už však těžko hledá konkurenta. Maximální objem zavazadlového prostoru 1,740 litrů, široká nabídka motorů, bohaté vybavení, použití moderních technologií a nízké ceny jsou aspekty, na které konkurence zkrátka nemá odpověď.
Volbou redaktorů se stala Octavia kombi s motorem 2.0 TDI ve vysoké výbavě SE L, která řidiči nabídne dostatek výkonu k dynamické jízdě i s plně naloženým zavazadlovým prostorem. Bohatá výbava se pak postará o dostatek zábavy na cestách.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.