Automobilka Škoda opět potvrdila svou sílu na britském trhu. Během včerejšího vyhlašování "Vozidel roku" podle magazínu Auto Express obsadily vozy Škoda hned tři první místa a několikrát šlapaly vítězům na paty.
Britský motoristický magazín Auto Express je velmi oblíbeným a hodnotným zdrojem dat i informací. Pokud tedy ocení nějaký vůz titulem "Auto roku", můžete se spolehnout na to, že se jedná o uváženou volbu, během které byly vzaty v úvahu veškeré okolnosti i schopnosti daného vozu a jeho konkurentů v kategorii.
Automobilka Škoda tak může slavit velkolepý úspěch, neboť její model Kodiaq obsadil první místo v segmentu velkých SUV, Superb zabodoval v kategorii rodinných automobilů a Octavia kombi ovládla segment kombíků. Špatně si ovšem nevedla ani Fabia, Octavia liftback, Superb kombi ani nejmenší model Citigo - ve svých kategoriích skončili na druhém či třetím místě. A co na vozech novináři nejvíce ocenili?
Škoda Kodiaq si novináře získala svou kombinací příjemné jízdy, snadného ovládání, komfortu, propracovanosti, každodenní použitelnosti a přívětivých cen. Vůz svým majitelům nabízí ohromný zavazadlový prostor, přehršel prostoru pro cestující a jízdní vlastnosti, které se i přes větší stavbu podobají píše menším SUV.
Z nabízených variant pak redaktoři vyzdvihli Kodiaq s motorem 2,0TDI o výkonu 150 koní, převodovkou DSG, třetí řadou sedadel a vyšší výbavou.
Superb si své ocenění vysloužil kombinací bohatého prostoru, chytrých řešení a skvělých jízdních vlastností za všech okolností. Na rozdíl od svých konkurentů disponuje Superb nadprůměrným prostorem jak na zadních sedadlech, tak v zavazadlovém prostoru. Pozornosti neunikla ani chytrá řešení v podobě mnoha odkládacích míst, deštníku ve dveřích, baterky v kufru nebo škrabky na led u víčka nádrže. Samotnou třešničkou na dortu byl pak podvozek, který skvěle funguje na dálnici i na zapadlých okreskách.
Volba novinářů padla opět na variantu s motorem 2.0 TDI s vyšší výbavou SE, která zahrnuje navigaci, adaptivní tempomat, nový infotainment a bohaté možnosti konektivity.
Octavia kombi patřila ve svém segmentu k jasným favoritům. Samotná Octavia liftback patří ve své třídě k těm nejpraktičtějším vozidlům, ve verzi kombi už však těžko hledá konkurenta. Maximální objem zavazadlového prostoru 1,740 litrů, široká nabídka motorů, bohaté vybavení, použití moderních technologií a nízké ceny jsou aspekty, na které konkurence zkrátka nemá odpověď.
Volbou redaktorů se stala Octavia kombi s motorem 2.0 TDI ve vysoké výbavě SE L, která řidiči nabídne dostatek výkonu k dynamické jízdě i s plně naloženým zavazadlovým prostorem. Bohatá výbava se pak postará o dostatek zábavy na cestách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?