Automobilka Škoda opět potvrdila svou sílu na britském trhu. Během včerejšího vyhlašování "Vozidel roku" podle magazínu Auto Express obsadily vozy Škoda hned tři první místa a několikrát šlapaly vítězům na paty.
Britský motoristický magazín Auto Express je velmi oblíbeným a hodnotným zdrojem dat i informací. Pokud tedy ocení nějaký vůz titulem "Auto roku", můžete se spolehnout na to, že se jedná o uváženou volbu, během které byly vzaty v úvahu veškeré okolnosti i schopnosti daného vozu a jeho konkurentů v kategorii.
Automobilka Škoda tak může slavit velkolepý úspěch, neboť její model Kodiaq obsadil první místo v segmentu velkých SUV, Superb zabodoval v kategorii rodinných automobilů a Octavia kombi ovládla segment kombíků. Špatně si ovšem nevedla ani Fabia, Octavia liftback, Superb kombi ani nejmenší model Citigo - ve svých kategoriích skončili na druhém či třetím místě. A co na vozech novináři nejvíce ocenili?
Škoda Kodiaq si novináře získala svou kombinací příjemné jízdy, snadného ovládání, komfortu, propracovanosti, každodenní použitelnosti a přívětivých cen. Vůz svým majitelům nabízí ohromný zavazadlový prostor, přehršel prostoru pro cestující a jízdní vlastnosti, které se i přes větší stavbu podobají píše menším SUV.
Z nabízených variant pak redaktoři vyzdvihli Kodiaq s motorem 2,0TDI o výkonu 150 koní, převodovkou DSG, třetí řadou sedadel a vyšší výbavou.
Superb si své ocenění vysloužil kombinací bohatého prostoru, chytrých řešení a skvělých jízdních vlastností za všech okolností. Na rozdíl od svých konkurentů disponuje Superb nadprůměrným prostorem jak na zadních sedadlech, tak v zavazadlovém prostoru. Pozornosti neunikla ani chytrá řešení v podobě mnoha odkládacích míst, deštníku ve dveřích, baterky v kufru nebo škrabky na led u víčka nádrže. Samotnou třešničkou na dortu byl pak podvozek, který skvěle funguje na dálnici i na zapadlých okreskách.
Volba novinářů padla opět na variantu s motorem 2.0 TDI s vyšší výbavou SE, která zahrnuje navigaci, adaptivní tempomat, nový infotainment a bohaté možnosti konektivity.
Octavia kombi patřila ve svém segmentu k jasným favoritům. Samotná Octavia liftback patří ve své třídě k těm nejpraktičtějším vozidlům, ve verzi kombi už však těžko hledá konkurenta. Maximální objem zavazadlového prostoru 1,740 litrů, široká nabídka motorů, bohaté vybavení, použití moderních technologií a nízké ceny jsou aspekty, na které konkurence zkrátka nemá odpověď.
Volbou redaktorů se stala Octavia kombi s motorem 2.0 TDI ve vysoké výbavě SE L, která řidiči nabídne dostatek výkonu k dynamické jízdě i s plně naloženým zavazadlovým prostorem. Bohatá výbava se pak postará o dostatek zábavy na cestách.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.