DISKUZE K ČLÁNKU

Odřeli vám auto na parkovišti? Víme jak postupovat

Přijdeme k autu a zjistíme že je poškozené. Žádný viník, žádný vzkaz. Tyto situace bohužel nejsou ničím výjimečným, a naše pocity se zhoršují spolu s tím, čím dražší máme vůz. Abyste příště nebyly zaskočeni a věděli jak postupovat, máme pro vás připravený následující článek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Tomáš

    Tomáš

    85.13.80.XXX
    Mám osobní zkušenost. Naboural do mne polský řidič kamionu, Neměl se k vyplnění euroformuláře a sliboval peníze od majitele firmy 18 Policie reagovala perfektně, do 20 minut byla na místě, vše důkladně zdokumentovala pro případ dalších komplikací(polák hodně zjihnul), navíc poradila jak s pojišťovnou. Nahlásil jsem škodu jako poškozený přes své povvinné ručení. Pojišťovna(zřejmě ta nejlepší u nás- proto Česká) vše vyřídila do 14 dnů, včetně převodu platby. Jsem naprosto spokojen.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Martin Z.

      Martin Z.

      83.240.80.XXX
      Upřímně Vám gratuluji k příběhu se šťastným koncem. Vy jste ovšem znal viníka, a to je pak úplně jiná písnička.
      Bohužel, nezbývá než opakovat, že člověk, který nemá havárko a přijde ráno k nabořenému autu, si může tak leda stěžovat na pátém nástupišti.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Tomáš

        Tomáš

        85.13.80.XXX
        Je fakt, že onen řidič nakonec formulář pokorně vyplnil..... Omlouvám se, zase mimo, na parkovišti před Kaufl... asi nikoho nechytnu 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit
  • Johnny K.

    Johnny K.

    91.192.35.XXX
    Tyto informace jsem měl aktuálně k dispozici od pojišťovny Direct, které jsem oznamoval dopravní nehodu jako poškozený, přičemž ta mě ale přesměrovala rovnou na pojišťovnu viníka. Mylná informace stažena.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Tomáš C.

    Tomáš C.

    194.228.11.XXX
    Dobrý den, rád bych poupravil jeden právní nesmysl, který v článku je zmíněn. "každý účastník dopravní nehody hlásí tuto skutečnost na pojišťovnu toho druhého, ne svoji!" Tímto prosím Vás se porušuje § 8 odst.1 zákona 168/1999 sb. "Pojištěný je povinen bez zbytečného odkladu písemně oznámit pojistiteli, že došlo ke škodné události s uvedením skutkového stavu týkajícího se této události, předložit k tomu příslušné doklady a v průběhu šetření škodné události postupovat v souladu s pokyny pojistitele." Tedy každý účastník MUSÍ SVÉMU pojistiteli nahlásit, že způsobil škodu a't už telefonicky na call centru, písemně, přes web, to už je v dnešní době jedno, pojišťovna má více informačních kanálů a musí se jako osoba odpovědná za vznik dopravní nehody k tomu vyjádřit. Takže NENÍ pravda, že se VŽDY každý účastník hlásí škodu na poj. toho druhého to je blbost. Pokud vznikne škoda na vozidle, tak poškozený svůj nárok uplatní u pojistitele toho druhého to samozřejmě, ale viník je POVINEN se ke škodě vyjádřit a škodu nahlásit svému pojistiteli.

    Co se týče volání pčr, tak je dobré, když škodu bude šetřit pčr. ona tedy viníka z 99% případů nenajde a ani ho hledat nebude, ale když máte slušnou pojišťovnu, tak máte důkaz, že jste měli snahu skutečného viníka najít a tedy nemáte odpovědnost za vznik škody na vozidle. samozřejmě, že si škodu zaplatíte z svého HAV.poj. ale pojištovna nastaví škodu jako nerozhodnou tzn. neklesne Vám bonus, platíte stále stejné pojistné, a pokud máte slušnou spol. např. 2000 Kč Fix či 1000 Kč a 1% apod. dají se taková poj. sjednat již za velmi slušnou cenu v dnešní době, tak Vás to stojí spol., ale neklesne bonus a stojí Vás to max.právě tu spoluúčast, ale máte opravené auto a stejné bonusy. Pokud se viník skutečně najde, poj. bude vypalcenou částku vymáhat a vy si můžete následně domoci i své spoluúčasti. Takže ano, hlaste škodu způsobenou jinou osobou úpokaždé na pčr. V případě vandalismu je to většinou i povinost vyplývající z poj. podmínek. Netvrdím, že je to tak v každé poj. ale v těch slušných to tak funguje.
    Věřte mi, dělám likvidátora poj.událostí v Kooperativě již pár let. Vím o čem mluvím :-)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Martin Z.

      Martin Z.

      83.240.80.XXX
      Děkuji, to je předpisová reakce pracovníka pojišťovny.
      A co když někdo havarijní pojištění nemá ? Co mu oba dva poradíte ?
      Mj., ten opruz s policajtama konrétně mě za ty bonusy už opravdu nestojí. Zkusil jsem to dvakrát, přesně jak to doporučujete, a reakce policie i pojišťovny stála za starou belu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • Martin Z.

    Martin Z.

    83.240.80.XXX
    Kecy k ničemu. Nadpis jednoduše lže.
    Nebo ta "dobrá rada" zní : zavolejte policii, ztraťte celý den času, za měsíc si vystůjte na poště hodinovou frontu na dopis o tom, že je případ odložen a stejně nakonec platíte ze svého havarijka ?
    Má autor tohoto blábolu vůbec auto ?
    Mj. informaci, že každý "hlásí nehodu pojišťovně toho druhého" vzal autor kde ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Češi představili řešení

nehoda

Nemožné se stává skutečností? I takhle může vypadat běžný den v Rusku

Dobíjecí stanice Tesla

Tesla přemýšlí, jak zkrátit lidem čekání. U dobíjecích stanic plánuje obchodní domy

Porsche Connect, new Cayenne

Má SIM karta v autě smysl? Podívejte se, co nabízí nové Porsche Cayenne

Dodge commercial

Vin Diesel a Dodge spojili síly v další skvělé automobilové reklamě

Toyota GT4586

Jízda na hraně kterou musíte vidět. Tahle Toyota GT4586 je naprostý unikát

Renault

Není to už trochu moc? Tyto létající kapsle mají být v budoucnu zcela běžné

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama