DISKUZE K ČLÁNKU

Odřeli vám auto na parkovišti? Víme jak postupovat

Přijdeme k autu a zjistíme že je poškozené. Žádný viník, žádný vzkaz. Tyto situace bohužel nejsou ničím výjimečným, a naše pocity se zhoršují spolu s tím, čím dražší máme vůz. Abyste příště nebyly zaskočeni a věděli jak postupovat, máme pro vás připravený následující článek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Tomáš

    Tomáš

    85.13.80.XXX
    Mám osobní zkušenost. Naboural do mne polský řidič kamionu, Neměl se k vyplnění euroformuláře a sliboval peníze od majitele firmy 18 Policie reagovala perfektně, do 20 minut byla na místě, vše důkladně zdokumentovala pro případ dalších komplikací(polák hodně zjihnul), navíc poradila jak s pojišťovnou. Nahlásil jsem škodu jako poškozený přes své povvinné ručení. Pojišťovna(zřejmě ta nejlepší u nás- proto Česká) vše vyřídila do 14 dnů, včetně převodu platby. Jsem naprosto spokojen.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Martin Z.

      Martin Z.

      83.240.80.XXX
      Upřímně Vám gratuluji k příběhu se šťastným koncem. Vy jste ovšem znal viníka, a to je pak úplně jiná písnička.
      Bohužel, nezbývá než opakovat, že člověk, který nemá havárko a přijde ráno k nabořenému autu, si může tak leda stěžovat na pátém nástupišti.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Tomáš

        Tomáš

        85.13.80.XXX
        Je fakt, že onen řidič nakonec formulář pokorně vyplnil..... Omlouvám se, zase mimo, na parkovišti před Kaufl... asi nikoho nechytnu 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit
  • Johnny K.

    Johnny K.

    91.192.35.XXX
    Tyto informace jsem měl aktuálně k dispozici od pojišťovny Direct, které jsem oznamoval dopravní nehodu jako poškozený, přičemž ta mě ale přesměrovala rovnou na pojišťovnu viníka. Mylná informace stažena.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Tomáš C.

    Tomáš C.

    194.228.11.XXX
    Dobrý den, rád bych poupravil jeden právní nesmysl, který v článku je zmíněn. "každý účastník dopravní nehody hlásí tuto skutečnost na pojišťovnu toho druhého, ne svoji!" Tímto prosím Vás se porušuje § 8 odst.1 zákona 168/1999 sb. "Pojištěný je povinen bez zbytečného odkladu písemně oznámit pojistiteli, že došlo ke škodné události s uvedením skutkového stavu týkajícího se této události, předložit k tomu příslušné doklady a v průběhu šetření škodné události postupovat v souladu s pokyny pojistitele." Tedy každý účastník MUSÍ SVÉMU pojistiteli nahlásit, že způsobil škodu a't už telefonicky na call centru, písemně, přes web, to už je v dnešní době jedno, pojišťovna má více informačních kanálů a musí se jako osoba odpovědná za vznik dopravní nehody k tomu vyjádřit. Takže NENÍ pravda, že se VŽDY každý účastník hlásí škodu na poj. toho druhého to je blbost. Pokud vznikne škoda na vozidle, tak poškozený svůj nárok uplatní u pojistitele toho druhého to samozřejmě, ale viník je POVINEN se ke škodě vyjádřit a škodu nahlásit svému pojistiteli.

    Co se týče volání pčr, tak je dobré, když škodu bude šetřit pčr. ona tedy viníka z 99% případů nenajde a ani ho hledat nebude, ale když máte slušnou pojišťovnu, tak máte důkaz, že jste měli snahu skutečného viníka najít a tedy nemáte odpovědnost za vznik škody na vozidle. samozřejmě, že si škodu zaplatíte z svého HAV.poj. ale pojištovna nastaví škodu jako nerozhodnou tzn. neklesne Vám bonus, platíte stále stejné pojistné, a pokud máte slušnou spol. např. 2000 Kč Fix či 1000 Kč a 1% apod. dají se taková poj. sjednat již za velmi slušnou cenu v dnešní době, tak Vás to stojí spol., ale neklesne bonus a stojí Vás to max.právě tu spoluúčast, ale máte opravené auto a stejné bonusy. Pokud se viník skutečně najde, poj. bude vypalcenou částku vymáhat a vy si můžete následně domoci i své spoluúčasti. Takže ano, hlaste škodu způsobenou jinou osobou úpokaždé na pčr. V případě vandalismu je to většinou i povinost vyplývající z poj. podmínek. Netvrdím, že je to tak v každé poj. ale v těch slušných to tak funguje.
    Věřte mi, dělám likvidátora poj.událostí v Kooperativě již pár let. Vím o čem mluvím :-)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Martin Z.

      Martin Z.

      83.240.80.XXX
      Děkuji, to je předpisová reakce pracovníka pojišťovny.
      A co když někdo havarijní pojištění nemá ? Co mu oba dva poradíte ?
      Mj., ten opruz s policajtama konrétně mě za ty bonusy už opravdu nestojí. Zkusil jsem to dvakrát, přesně jak to doporučujete, a reakce policie i pojišťovny stála za starou belu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • Martin Z.

    Martin Z.

    83.240.80.XXX
    Kecy k ničemu. Nadpis jednoduše lže.
    Nebo ta "dobrá rada" zní : zavolejte policii, ztraťte celý den času, za měsíc si vystůjte na poště hodinovou frontu na dopis o tom, že je případ odložen a stejně nakonec platíte ze svého havarijka ?
    Má autor tohoto blábolu vůbec auto ?
    Mj. informaci, že každý "hlásí nehodu pojišťovně toho druhého" vzal autor kde ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit

Aktuálně

Peugeot 3008

Vítězem ceny "Women’s World Car of the Year“ se stal Peugeot 3008

Stroje Patria AMV se dodávají v řadě různých modifikací

Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

Porsche Mission E

Elektrické Porsche 911? Ještě 10 let se nemusíme bát, pak už to záleží na zákaznících

Nové Suzuki Swift Sport

Japonské auto roku 2018? Největší pozornost sklidil nový Suzuki Swit

První oficiální snímky nové generace vozu Mercedes-Benz CLS

První snímky nového Mercedesu CLS: Agresivitu lemují moderní technologie

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama