Automobilu Škoda Auto trápí problém, který by jí mohly ostatní automobilky závidět - zákazníci nestojí o nejlacinější vozy, ale raději si připlácejí za vyšší výbavu. Automobilka tak nejspíš úplně zruší nejlacinější verze.
Tento kuriozní problém však netrápí automobilu v Evropě, ale v Austrálii. Během rozhovoru pro australský web "WhichCar, který se týkal příchodu nového modelu Karoq, se o tom rozpovídal mluvčí australského zastoupení Škody Auto, Paul Pottinger.
Podle jeho slov si zákazníci automobilky na australském trhu vybírají většinou prémiové stupně výbav, což se nejvíce projevilo u modelu Škoda Octavia, kdy zákazníci poměrně rychle rozebrali verze RS, a základní výbavové verze zůstaly stát před dealerstvím automobilky. Ta je nakonec musela nechat dodatečně vybavit příplatkovou výbavou, aby o ně opět byl zájem.
Z toho důvodu tak v Austrálii automobilka přestane základní úplně varianty nabízet, a místo nich nasadí rovnou vozy s určitými stupni výbavy. I z toho důvodu proto v Astrálii nekoupíte Kodiaq v nižší konfiguraci, než jako sedmimístný vůz s pohonem 4x4. O nižší verze zkrátka nebyl zájem.
Co se samotného Karoqu týče, ten by měl do Austrálie dorazit na jaře příštího roku. Nabízet se bude jak s pohonem přední, tak obou náprav. Pod jeho kapotou se objeví dvoulitrový diesel s pohonem 4x4 a objevit by se měl i benzínový čtyřválec 1,5 litru s pohonem pouze předních kol.
Ačkoliv Karoq nabídne podobný prostor jako Tiguan stojící na stejné platformě, díky bohaté výbavě a vysoké oblibě značky v Austrálii se očekávají rekordní prodeje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?