Automobilu Škoda Auto trápí problém, který by jí mohly ostatní automobilky závidět - zákazníci nestojí o nejlacinější vozy, ale raději si připlácejí za vyšší výbavu. Automobilka tak nejspíš úplně zruší nejlacinější verze.
Tento kuriozní problém však netrápí automobilu v Evropě, ale v Austrálii. Během rozhovoru pro australský web "WhichCar, který se týkal příchodu nového modelu Karoq, se o tom rozpovídal mluvčí australského zastoupení Škody Auto, Paul Pottinger.
Podle jeho slov si zákazníci automobilky na australském trhu vybírají většinou prémiové stupně výbav, což se nejvíce projevilo u modelu Škoda Octavia, kdy zákazníci poměrně rychle rozebrali verze RS, a základní výbavové verze zůstaly stát před dealerstvím automobilky. Ta je nakonec musela nechat dodatečně vybavit příplatkovou výbavou, aby o ně opět byl zájem.
Z toho důvodu tak v Austrálii automobilka přestane základní úplně varianty nabízet, a místo nich nasadí rovnou vozy s určitými stupni výbavy. I z toho důvodu proto v Astrálii nekoupíte Kodiaq v nižší konfiguraci, než jako sedmimístný vůz s pohonem 4x4. O nižší verze zkrátka nebyl zájem.
Co se samotného Karoqu týče, ten by měl do Austrálie dorazit na jaře příštího roku. Nabízet se bude jak s pohonem přední, tak obou náprav. Pod jeho kapotou se objeví dvoulitrový diesel s pohonem 4x4 a objevit by se měl i benzínový čtyřválec 1,5 litru s pohonem pouze předních kol.
Ačkoliv Karoq nabídne podobný prostor jako Tiguan stojící na stejné platformě, díky bohaté výbavě a vysoké oblibě značky v Austrálii se očekávají rekordní prodeje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.