Kdykoliv se na internetové aukci objeví Porsche 935, je jasné, že jeho hodnota se bude pohybovat v řádech desítek milionů. Tento závodní speciál je však něčím jedinečným. Kromě vyhraných závodů se totiž může pochlubit i řadou slavných majitelů.
Historie tohoto nádherného sportovního vozu s oficiálním názvem Kremer Porsche 935 K4 IMSA GTP se začala psát roku 1981, krátce poté, co se automobilka Porsche zaměřila místo vývoje hotových vozů 935 spíše na produkce závodních prototypů 936, 956 a 962. Závodní tým Kremer Racing ale patřil k hrstce vyvolených, kterým Porsche svolilo pokračovat ve vývoji závodních strojů na platformě 935. A model K4 je jedním z nich.
Celkem byly vyrobeny pouze dva vozy K4, oba však byly inspirovány ikonickým Porsche 935 s označením Moby Dick. Tento konkrétní kus, který se prodává na portále James Edition, je tím prvním vyrobeným. Díky neustálému vývoji v Kremeru a snaze postavit co nejlepší vůz však K4 sdílí s originální 935 jen střechu a čelní sklo. Všechno ostatní je dílem techniků z Kremer Racing.
Pod kapotou tohoto vozu se nachází 3,2 litrový plochý šestiválec, o jehož přeplňování se starají dvě turbodmychadla. Díky porci 800 koní neměl vůz problém dosáhnout rychlosti až 353 km/h. Jakmile se vůz dostal na závodní trať, už v roce 1981 dokázal dva závody vyhrát a celkem 6x se dostal jeho závodník na pódium.
V následujícím roce vůz změnil majitele a prošel pár úpravami. Jakmile se pak opět postavil na závodní trať, pět závodů vyhrál a pouze jednou nedokončil. Mezi lety 1983 až 1986 se však již mnoha závodů nezúčastnil. Mezi znalci vozů Porsche, zvláště modelů 935, je tato K4 považována za nejrychlejší stroj této série. I proto prošla garáží významných sběratelů, mezi které patřil i Nicolas Cage.
Nyní je však vůz vystaven na inzertním serveru James Edition, kde čeká na nového majitele. Kdo se jím ale bude chtít stát, bude si muset připravit 2,85 milionu dolarů. To odpovídá sumě cca 67 milionu korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.