Na dovolenou autem? Poradíme, jak si ho nenechat ukrást

-jka / AutoRoad.cz, 25. června 2017, 07:14 Aktualizováno 25.6.2017, 10:23 Google+

Samozřejmě, že o svůj vůz nechceme přijít ani u nás. Nicméně představa, že se to stane zrovna při zahraniční dovolené, není vůbec příjemná. Místo vytouženého odpočinku by nás pak čekal akorát nepříjemný boj s papíry a jazykovou bariérou. Pojďme si raději říci, jak můžeme naše vozidla ochránit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
krádež auta...

krádež auta... | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Kdo chce auto ukrást, ukradne ho.

Bohužel, i když to nezní příliš optimisticky, tohle pravidlo platí. Doba se změnila, a zloději aut jsou organizované a dobře vybavené bandy lidí. Žádné zabezpečení není stoprocentní. Níže vypsané prostředky nám dopomohou zejména od náhodných zlodějíčků, kteří by se třeba chtěli jen svézt. Začněme tedy od těch nejlevnějších řešení:

Pískování autoskel

Jedná se o pískování nebo leptání kódu (zpravidla VIN) na autoskla. Cílem je vybavit vozidlo neodstranitelným kódem na sklech a odradit zloděje od krádeže. Dále je, např. u firmy CEBIA, vozidlo zaregistrováno v mezinárodním informačním systému OCIS. Cena za tuto službu je aktuálně 1700 korun a CEBIA tvrdí, že funguje. Podrobná, více než desetiletá statistika ukazuje, že na 1 odcizené vozidlo s označenými okny připadá 24 odcizených vozidel bez značení oken.

Zámek pedálů

Kdo má raději mechanické zabezpečení, měl by se podívat cestou řešení od firmy Bullock. Ta nabízí mechanický zámek pedálů pro vozy s manuální i automatickou převodovkou. Zámky pedálů firmy Bullock jsou již několik let hodnoceny jako nejlepší mechanické zabezpečení vozidel proti krádeži ve srovnávacích testech na odolnost, prováděných anglickým motoristickým časopisem Autoexpress. Bullock je vyroben ze zakalené karbonitridové oceli, která mu dodává vysokou odolnost proti řezání a vrtání. Zámek je vyroben z materiálu odolného proti vrtání a je chráněn seegerovým kroužkem, který ho chrání před útoky pomocí vytahováku. Cena takového řešení je 2900 korun.

Zámek řízení

Zámek řízení nabízí například firma ZederLock. Jedná se o trezorový zámek, který se montuje přímo na sloupku řízení, což je pro zloděje nejhůře přístupné místo a blokuje tak řídící mechanismus a znemožňuje manipulaci s vozidlem. U takového vozidla není možné otočit volantem ani natočit kola, což zcela vylučuje možnost krádeže auta odtlačením nebo odtažením. Systém je vyrobený z materiálu, který je odolný proti vysokým teplotám a chemickému i mechanickému poškození, a nelze jej tedy překonat tekutým dusíkem. Po jeho uzamknutí nelze otočit volantem, přičemž odolnost zařízení vůči tlaku je udána až 6 tun, takže eliminuje i případné použití pneumatických kleští. Cena takového řešení je 7900 korun.

Zámek zpátečky

Někdo věří v zamčené pedály, někdo v zamčené řízení a jíný zase v uzamčenou převodovku. Tyto systémy nabízí firmy Construct a Medvěd blok. Celý systém spočívá v uzamčení převodovky ve zpětné poloze (zpátečce), čímž znemožňuje s vozidlem odjet. Zařízení je i v tomto případě odolné proti tepelným a chemickým vlivům, nemění své vlastnosti ani po podchlazení tekutým dusíkem. Navíc, pokud by vás otravovalo neustále zamykání před každým vystoupením z vozu, je možné zvolit variantu Safetronic, která je poloautomatická a uzamyká řadící páku vždy po vytažení klíčku ze zapalování. Pro odblokování řidič používá bezkontaktní čip, který přiloží na určité místo v interiéru. Aktuální cena této komfortnější varianty je 13 431 korun.

GSM/GPS autoalarmy

Takové řešení nabízí například firma Jablotron. Ta kombinuje pokročilý autoalarm (náklonová čidla, detektory pohybu, rozbití skel, otevření kapoty, atp.) s možnostmi GPS, tedy sledování aktuálního stavu a polohy auta na mapě. Zatímco jednorázová cena za autoalarm je 12 075 korun, připojení na pult ochrany stojí 11 korun na den. Zcela jistě se jedná o zajímavé řešení, neboť vozidlo je 24 hodin denně střeženo, a v případě zaznamenání pokusu o vloupání je k vozidlu okamžitě vyslána zásahová jednotka.

Další řešení v tomto směru nabízí firma SHERLOG, která nabízí systém pokrádežového rádiového vyhledávání odcizených vozidel. Řidič používá pro oprávněnou jízdu bezkontaktní autorizační čip. Pokud nastane pohyb vozidla bez použití autorizačního čipu, aktivní jednotka ukrytá uvnitř vozu začne ihned vysílat poplachový signál. Operační centrum okamžitě vysílá dohledávací vozidla, přičemž celá akce probíhá ve spolupráci s policí. Dohledání vozidel probíhá průměrně do 2 hodin. Jelikož ale využívá systém Sherlog vlastní rádiové sítě, je použitelný „pouze“ po celé ČR. Souhrnná cena za nejlevnější řešení „Sherlog R Plus“ včetně ročního provozního poplatku činní 24 000 korun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Na dovolenou autem? Poradíme, jak si ho nenechat ukrást

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Nissan Micra

TEST: Nissan Micra IG-T 90. Ohromí designem i zpracováním, zasloužila by však větší motor

Volkswagen T-Roc

Záznam představení nového Volkswagenu T-Roc

Ilustrační foto

Přechod pro chodce: Kdy musíte pěší pustit a kdy můžete projet bez zastavení?

Ilustrační foto

Bezpečnostní pásy: Jak fungují a proč zachraňují životy?

Ariel Hipercar

Bude o dost levnější a ve zrychlení porazí Bugatti Veyron. Model Hipercar už Ariel testuje

Ferrari Portofino

Ferrari představilo nový model, jmenuje se Portofino

Legendární vozy ze stáje Ferrari

Nezapomenutelné Ferrari F40. Tyhle informace možná ještě neznáte

reklama
reklama

Doporučujeme

Rolls-Royce Wraith Black Badge

Závodit s luxusním Rolls-Roycem? Barbarské, přesto impozantní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

  2. Měl porazit Ferrari, osud mu ale nedal šanci. Teď ho Shelby po 53 letech vyrábí znovu

  3. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

  4. Nástrčný klíč, který technik zapomněl v motoru, nalezl majitel po 11 letech!

  5. Pontiac Aztek je označován za nejošklivější auto všech dob, ale už jste někdy viděli takovou výbavu?

  6. TEST: Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6: Pozor, řízení tohoto vozu je silně návykové!

reklama