Že alkohol za volant nepatří víme všichni, přesto to mnozí nedodržují. Možná i proto se mnoho lidí obává, jaké následky na silnicích by mohla způsobit legalizace marihuany. Částečnou odpověď na to přináší čerstvý výzkum z USA.
Během tohoto výzkumu se organizace "Highway Loss Data Institute" (HLDA) a "Insurance Institute for Highway Safety" zaměřily na množství nehod ve státe kde byla Marihuanu legalizována, a porovnaly ho s počtem nehod v sousedních státech, kde je marihuana stále považována za drogu. Výzkum uveřejnil web AutoBlog.
Státy s legalizovanou marihuanou zastupoval Washington, Oregon a Colorado. Množství nehod v těchto státech pak bylo porovnáno s množstvím nehod v sousedících státech, mezi které patřila Nebraska, Idaho, Utah, Wyoming, Nevada a Montana. Ve výsledku pak bylo zjištěno, že ve státech s legalizovanou Marihuanou se stane až o 3% nehod více, než ve státech, kde je Marihuana nezákonná.
Rozdíly mezi jednotlivými státy však byly poměrně velké. Například v Oregonu bylo o 4,5% více dopravních nehod, než v Nevadě, Montaně a Idahu. Washington zaznamenal o 6,2% nehod více, než bylo zaznamenáno v Idahu a Montaně. Smutným výhercem pak bylo Colorado, kde bylo o 13,9% nehod více, než-li v sousední Nebrasce, Utahu a Wyomingu.
Je však potřeba zmínit, že test vycházel z pouze omezeného množství dat, tudíž nárůst nehod nemusel být způsoben právě řízením pod vlivem Marihuany. Na toto téma ostatně vzniklo již několik výzkumů, které porovnávaly nehody ve státech s legalizovanou Marihuanou a státech s tvrdším přístupem k jejímu užívání, jednoznačné výsledky však zatím nepřinesl žádný. Pro více informací na toto téma si tak ještě budeme muset počkat na další řadu výzkumů a šetření.
Nicméně negativní vliv THC na reakce a schopnost řídit motorová vozidla už byl prokázán jinými studiemi. Nejbezpečnější tedy je přistupovat k marihuaně za volantem stejně podobně jako k alkoholu, a nesedat za volant pod vlivem jakékoliv z těchto látek.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?