Během blížících se letních prázdnin se na silnice vypraví tisíce řidičů, kteří budou vlivem husté dopravy i horkého počasí vystaveni velké námaze za volantem. Mnoho z nich se však místo pravidelných zastávek a odpočinku bude spoléhat na různé mýty, které mohou mít i tragické následky
Každý rok se na silnicích doma i v zahraničí stanou stovky dopravních nehod, které jsou způsobeny únavou nebo přeceněním vlastních sil. S tím se však letos rozhodli bojovat odborníci z ÚAMK, kteří se podívali na nejčastější "zaručené" metody, jak bojovat s únavou za volantem.
Mýtus číslo 1: Káva a energetické nápoje
Účinnou látko obsaženo v kávě a energetických nápojích bývá nejčastěji kofein. Ten sice může mít na lidské tělo povzbuzující účinky, jejich trvání se však počítá spíše v krátkodobém účinku. Kofein začíná na lidské tělo působit asi 30 minut po jeho požití, a v tu chvíli lidský organismus doslova nastartuje. Nejdéle však za tři hodiny kofein přestane náhle působit. Pokud byste však do sebe chtěli lít jednu kávu za druhou, nebude vám to nic platné. Velmi unavený řidič dokáže upadnout do mikro-spánku i s pořádnou dávkou kofeinu v krvi.
Mýtus číslo 2: Dostatek zážitků, vykompenzuje únavu
Pokud chcete zahnat únavu z monotónní jízdy například krátkým úsekem po klikatých silničkách, dávejte si dobrý pozor. Unavení či znudění motoristé mohou mít stejné tendence přeceňovat své síly, jako řidiči pod vlivem alkoholu či drog. Ačkoliv se tedy budete cítit o něco lépe, vaše vjemy a reakce nebudou dostatečně rychlé, abyste dokázal včas reagovat na náhlé krizové situace.
Mýtus číslo 3: Otevřená okna a hlasitá hudba
Ačkoliv oba kroky mohou být po jistou dobu účinné, dlouhodobě se na ně nedá spoléhat. Lidské tělo se po chvíli zvýšenému hluku i foukajícímu větru přizpůsobí a začne ho ignorovat. Řidič se tak může snažit obelhat svou mysl, jeho tělo však zůstane stále stejně unavené.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.