Místo šrotu do aukce. Polorozpadlé Porsche má obrovskou hodnotu

-mao / AutoRoad.cz, 21. června 2017, 09:23 Aktualizováno 21.6.2017, 10:26 Google+

Ačkoliv Porsche 911 patří mezi nejoblíbenější sportovní stroje historie, málokdy se vyplatí investovat do podobně rozpadlého modelu. Tato 911 L Targa však patří mezi výjimky, vyrobeno jich bylo pouze cca 500 kusů v podobné konfiguraci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vzácné Porsche 911L Targa má obrovskou hodnotu, ačkoliv je v opravdu špatném stavu

Vzácné Porsche 911L Targa má obrovskou hodnotu, ačkoliv je v opravdu špatném stavu | foto: eBay

Sdílejte článek

Nedávno se na eBay objevil skutečný poklad ze stodoly. Porsche 911L Targa "soft window" pocházející z roku 1968 je sice v příšerném stavu, její hodnota se přesto vyšplhala na cenu necelých 300,000 Kč - ovšem do konce aukce zbývají ještě více než tři dny.

Co je tedy na tomto vozu výjimečné? Podle údajů, které prodejce uvádí, bylo vozů Porsche 911 L Targa s touto unikátně řešenou střechou vyrobenou pouze 500 kusů. Tento konkrétní však patří podle VIN kódu k prvním vyrobeným, jeho sériové číslo je totiž "35".

Motor, převodovka, spojka, starteré, atd.. vše jsou původní a bez zásahů domácího kutila, což potvrzují i fotografie. Uvnitř vozu se nacází budíky typické pro modely 911L. Jejich tachometr ukazuje max. rychlost 150 mph a červená barva otáčkoměru začíná až na hodnotě 6,800 rpm. Ačkoliv tachometr ukazuje nájezd 3,970 mil (6,390 km), podle prodávajícího s ním bylo pravděpodobně manipulováno.

Mezi další silné stránky vozu patří i zachovalá palubní deska a originální skla bez poškození. Ačkoliv jsou sedačky potrhané, jejich rám je dobrým základem pro renovaci. Nechybí ani hlavní díl "Targa" střechya rám zadního plátěného dílu. Plátno však chybí a střecha už také zažila lepší časy.

Vůz však bude potřebovat celkovou renovaci, od podlahy až po střechu. Z původní barvy v odstínu "Burgundské červené" toho příliš nezbylo. Rez některé díly zcela sežrala a jiné značně poškodila. Ačkoliv je k vozu i mnoho náhradních dílů. nový majitel si ještě užije horké chvilky při shánění chybějících karosářských panelů, případně při hledání zdatného karosáře, který dokáže chybějící panely vyrobit a nahradit.

Celkově se však jedná o zajímavý vůz vhodný k investici. Samozřejmě je otázkou, kam až se cena za tento vrak vyšplhá, jeho oprava však bezesporu vyjde pořádně draze. Ve výsledku však bude mít majitel ve sbírce jedinečný stroj ze šedesátých let, který vzbudí obdiv kamkoliv přijede.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Místo šrotu do aukce. Polorozpadlé Porsche má obrovskou hodnotu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Severokorejský Automagazín

Čím se jezdí v KLDR? Prozradí severokorejský Automagazín

Wartburg vs Škoda (1974)

Na sněhu byl lepší Wartburg nebo Škoda?

Škoda Octavia 1962 první start po 20 letech

Tuhle Škodu Octavia z roku 1962 startovali po 20 letech. Jak to dopadlo?

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi e-tron Sportback concept

Audi E-Tron Sportback naživo! Prohlédněte si skutečné auto budoucnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama