Převážíte jízdní kola? Vyvarujte se těm nejčastějším chybám

-jka / AutoRoad.cz, 19. června 2017, 09:14 Google+

Letní doba přeje sportům, jako je jízda na kole, windsurfing a dalším, které se neobejdou bez sportovního náčiní. A nikoliv právě skladného. Nezbývá tedy nic jiného, než je umístit na auto a vyrazit. Tak jednoduché to ale není. Jaký vybrat nosič? Na střechu, na páté dveře či víko zavazadelníku, nebo na tažné zařízení? A co předpisy v zahraničí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
nosič na kolo

nosič na kolo | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Test nosičů jízdních kol
Začněme samotnými nosiči kol. Švýcarský automotoklub TCS ověřil, a podle celé řady kritérii seřadil od nejlepšího po nejhorší celkem 12 nosičů. Bral v potaz cenu, jednoduchost sestavení a upnutí kola, jejich bezpečnost, zajištění proti krádeži, stejně jako to, jak se chová náklad při jízdě. Tedy například vyhýbacím manévru, brždění a podobně. Výsledek byl jednoznačný. Na prvních čtyřech místech jsou zařízení určená na tažné zařízení. Od Thule jsou to: Easy Fold a Velo Space, dále Fischer Pro Line a Unitec Alu Atlas Evolution. Nižší hodnocení obdržela převážně zařízení určená na páté dveře a automotoklub TCS nedoporučil trojici na víko zavazadelníku: Eckla Porty, Hollywood Racks F1B a Menabo Main.

Další možností je převoz kol na nosiči na střeše. Jejich nevýhodou je jak fakt, že je nutné zvedat poměrně těžká kola, tak i to, že se částečně mění těžiště automobilu. Ten se chová trochu jinak, není si tak jistý při ostřejších manévrech. Což vyžaduje jiný styl jízdy. Nemluvě o faktu, že kola na střeše především od rychlosti 110 km/h zásadně zvyšují spotřebu vozidla až o více než 2 litry na 100 km.

Po domácku dělané registrační značky neplatí!
Při převozu kol je na místě pamatovat i na dodržování předpisů v zahraničí. V řadě zemí, stejně jako v ČR, tak i ve Francii a dalších nesmí být koly překryta registrační značka vozu. Když k tomu dojde, musí být vůz vybaven doplňkovým nosičem pro třetí registrační značku, včetně osvětlení a odrazek. Například možnost získat třetí registrační značku na registru vozidel je v ČR dána od 1. ledna 2016 a stojí 600 Kč. Pokud se pokusíte si podomácku vyrobit takovou značku, hrozí vám pokuta od 5 000 Kč.

Výstražná deska v Itálii!
Dalším dosti zmiňovaným prvkem označení nosiče jízdních kol je výstražná deska o rozměrech 50 x 50 cm. Tato výstražná deska je u osobního vozidla povinná pouze v Itálii. Na internetu se však množí fáma o nutnosti v Rakousku. Ano, v Rakousku je povinná, ale jen pro karavan.

Jízdní kola uvnitř vozu a časté pokuty z Rakouska!
Opominout není na místě ani možnost převážet kola uvnitř vozu. Jak v ČR, tak především v Rakousku nebo Německu i dalších zemích musíme pamatovat na povinnost dostatečně upevnit převážený náklad. Jinak hrozí pokuta v řádu několika set euro a v případě Rakouska i dokonce až 5000 Eur. V posledních měsících počet pokut za špatně připevněná jízdní kola z Rakouska roste a ÚAMK denně na telefonní lince 1230 radí lidem, jak tuto pokutu zaplatit nebo jak bezpečně převážet kola v rámci EU.

Převoz kol tedy není až tak prostou záležitostí jak se zdá. Má svá pravidla, vyvolává povinnost dodržování specifických předpisů a mohou přijít i následné postihy. Tak se všech problémů vyvarujme a užijme si jak jízdu autem, tak i na jízdních kolech.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Převážíte jízdní kola? Vyvarujte se těm nejčastějším chybám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes X-Class v úpravě Prior Design

Z elegantního pracanta je plážový svalovec! Mercedes-Benz X dostal balík úprav od Prior Design

Ferrari 212 Inter Coupe by Ghia

Automobil vzbuzující morální dilema. Kdo si koupí jedinečné Ferrari s temnou minulostí?

Jeep Grand Commander

Jeep konečně chystá pořádné SUV! Náčrty Grand Commanderu unikly z patentového úřadu

Záběry z natáčení první epizody Grand Tour (TV pořad Amazonu)

Poslední slova před Hammondovou nehodou? Tohle si mohli jeho kolegové odpustit

Peugeot 5008

Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

TX eCity taxi - nový způsob přepravy londýnskými ulicemi

Konec jedné éry? Londýnské ulice zaplaví nové hybridní taxíky

reklama
reklama

Doporučujeme

Paliva E5, B7 nebo třeba E10?

Jak správně natankovat v zemích EU?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kia Stinger uchvátila české zákazníky. Objednávky prozradily, co nikdo nečekal

  2. Zimní gumy povinně i v létě? V Česku platí vyhláška, o které skoro nikdo neví

  3. Automobilová loupež století? Severní Korea se v 70. letech postarala o pozdvižení

  4. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  5. Kráska s okřídleným šípem? Škoda 1000/1100 MBX ohromila svět

  6. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

reklama

Zprávy odjinud