Kdo chce krást auta, musí umět řadit. Jinak skončí jako tento smolař z USA

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. června 2017, 16:29 Google+

Než se člověk pokusí ukrást náklaďák, měl by si být jist, že s ním dokáže i odjet. Několikatunové monstrum poskakující po dálnici totiž žádný policista nepřehlédne. To však nevzal v úvahu zloděj v USA, který se pokusil ukrást odstavený náklaďák. Překvapila ho však manuální převodovka

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Ford

Sdílejte článek

Celá situace začala v půl páté ráno, kdy policisté z Jefferson County Sheriff Office prohlíželi podezřelé vozidlo odstavené u silnice. Během toho je však jeden z místních obyvatel informoval o tom, že nedaleko někdo ukradl náklaďák.

Tím někým, jak se později ukázalo, byl 29-letý Randy Dewayne Vert, který však podle slov mluvčí kanceláře šerifa "nebyl příliš dobře seznámen s komplikovaností moderních manuálních převodovek v náklaďácích".

Kvůli tomu tak zloděj nebyl schopen po krádeži vyřadit první rychlostní stupeň, což odstartovalo jednu z nejpomalejších policejních honiček v dějinách tamního okresu. Po několika kilometrech, kdy řidič "prchal" rychlostí 40 - 49 km/h však převodovka vypověděla službu, vůz se zastavil a policie zloděje vytáhla z kabiny.

V USA se nejedná o první podobný případ, kdy zloděje zarazila manuální převodovka. Tamní obyvatelé jsou zvyklí spíše na komfort těch automatických. V tomto případě však může zlodějovu neschopnost částečně omluvit velký rozsah převodovek, které se do náklaďáku Kenworth T-300 montují. Podle webu Jalopnik mají ty nejobyčejnější manuální převodovky 6 stupňů, ovšem ty komplexnější jich mohou mít až deset.

Samotný nákladní vůz Kenworth T-300 je v USA velice oblíbený. Jeho podvozek může mít desítky nástaveb. Kromě přepravních společností tyto vozy využívají i odtahové služby, stavební společnosti nebo hasiči.

Vytisknout

Diskuze: Kdo chce krást auta, musí umět řadit. Jinak skončí jako tento smolař z USA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Kde v cizině natankovat a nepřijít na buben? Řešení je na internetu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud