K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Klimatizace v autě: Je lepší manuální nebo automatická? Jak ji správně nastavit?

-mao / AutoRoad.cz, 15. června 2017, 13:14 Google+

V posledních letech se stala klimatizace prakticky standardním prvkem výbavy nových automobilů. Zákazník má však stále možnost spokojit se s tou základní manuální, nebo si připlatit za automatickou. Má to však smysl?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.06. 06:33) Napište svůj názor
Panel automatické klimatizace, ilustrační foto

Panel automatické klimatizace, ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Nebudeme vás dlouho napínat: smysl to rozhodně má. Srovnání manuální a automatické klimatizace se již před pár lety zabýval německý autoklub ADAC, který rozdíl vyzkoušel na oblíbené Škodě Octavii.

Že se zapnutá klimatizace podepisuje na spotřebě vozu už je všeobecně známý fakt. Kromě toho však existuje i velký rozdíl v komfortu užívání. Zatímco u automatické klimatizace si pouze nastavíte požadovanou teplotu a systém se o vše postará, v případě manuální klimatizace je potřeba neustále teplotu upravovat a málokdy dosáhnete ideálního výsledku.

img-responsive

Panel manuální klimatizace, ilustrační foto | foto: pixabay.com

Většinu řidičů však bude zajímat hlavně rozdíl ve spotřebě. Ten autoklub ADAC měřil v Octavii stojící v koloně, při jízdě po městě rychlostí maximálně 50 km/h a nakonec při jízdě po dálnici při rychlosti 100 km/h.

Manuální klimatizace, která se ovládá jednoduchým tlačítkem A/C, zvyšovala spotřebu při stání v koloně a jízdě po městě o cca 0,35 litru na 100 km. Při jízdě rychlostí 100 km/h se spotřeba zvýšila pouze o 0,2 litru.

Automatická klimatizace však dosáhla mnohem lepších a vyrovnanějších výsledků. Ačkoliv si během jejího pořízení budete muset nepatrně připlatit, odmění se vám nižší a relativně vyrovnanou spotřebou. Během pokusu ADAC se spotřeba Octavie ve všech třech disciplínách zvýšila v průměru jen o 0,25 l/100 km.

Během používání klimatizace je také důležité si uvědomit, že chladný vzduch by nikdy neměl směřovat přímo na tělo, jinak nám hrozí nachlazení. Ideálním řešením je vhánět chladný vzduch do kabiny přes výdechy směřující na čelní sklo, případně výdechy namířené různě do prostoru kabiny, nikoliv však na sedačky.

Co se samotného nastavení teploty týče, většina odborníků doporučuje udržovat ve vozidle teplotu v rozmezí 20 až 24 stupňů Celsia. Obecné doporučení lékařů však  radí udržovat ve voze teplotu maximálně o pět stupňů nižší, než je teplota venkovní. Velké výkyvy teplot během vystupování z vozu se totiž mohou negativně projevit na vašem zdraví. 

Pokud je však venku opravdu nesnesitelně a je potřeba teplotu razantně snížit, pokuste se klimatizaci vypnout alespoň pět minut před příjezdem do cíle. Teploty se pak alespoň částečně vyrovnají a váš organismus nezažije po opuštění vozu takový šok.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Klimatizace v autě: Je lepší manuální nebo automatická? Jak ji správně nastavit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.06.2017 06:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tatra 815 TPL

Tatra 815 TPL vs. 400 tun? Pro tento letištní speciál žádný problém

Ilustrační foto

Jezdíte s přeškrtnutým symbolem EU na značce? Pokuta je to nejmenší, co vám hrozí

Poškození za 155000 Kč není na Tesle Model 3 téměř vůbec vidět

Promáčklina za 155 000 korun? Servis "lidového elektromobilu" leze pořádně do peněz

155mm Samohybná kanonová houfnice ZUZANA 2

Slovenská Zuzana 2? Děsivé dělo, které v zahraničí budí obrovský respekt

Lynk & Co 01

Elektromobily jiným pohledem. Proč se o tomhle nikde nemluví?

Replika prvního vyrobeného Porsche 356 Roadster

Renovace nebo replikace? První vyrobené Porsche 356 Roadster urazilo pořádnou cestu

reklama
reklama

Doporučujeme

Koncept Michelin Vision představuje pneumatiky budoucnosti

Žádné přezouvání, žádný defekt. Michelin ukázal revoluční kolo budoucnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Škoda Karoq 1,0 TSI - Budoucnost tří válců? Statistiky mluví jasně

  2. Nový postrach Sibiře? Ruská armáda se pochlubila strojem, který zima nezaskočí

  3. Jezdíte s přeškrtnutým symbolem EU na značce? Pokuta je to nejmenší, co vám hrozí

  4. Jak dlouho trvá ukrást nový prémiový automobil? Kamerový záznam majitele šokoval

  5. Tatra 77 jako tajná zbraň odboje? V tomhle autě zemřelo víc nacistických důstojníků než v zákopech

  6. Chris Brown vyvezl své pozlacené Lambo, extravagantní vkus nezapře

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud