Když v roce 2015 Mitsubishi definitivně pohřbilo svůj ostrý model Lancer Evolution s řadou "Final Edition", mnoho skalních příznivců rychlých vozů to oplakalo. V nedávném rozhovoru však šéf automobilky potvrdil, že nové Evo je v plánu, jen si na něj chvíli počkáme.
Zprávu o novém vozu Mitsubishi s označením Evolutin prozradil během rozhovoru pro australský Motoring magazín sám šéf automobilky Trevor Mann. Podle jeho slov je výkonný vůz opravdu v plánu, ovšem v tom dlouhodobém. Převedeno na čísla, nové Evo by mohlo dorazit nejdříve za šest let.
Tím ale novinky nekončí. Mann také naznačil, že nový model s označením Evo nemusí být vůz s karoserií sedan, jak tomu bylo doteď zvykem. V nejčernějších scénářích by se tak mohlo stát, že nové Mitsubishi Evolution bude jen další rychlou krabicí ze segmentu SUV. Na tento segment totiž automobilka v posledních letech cílí.
Aby však nabídka Mitsubishi nebyla příliš nudná, přichystala si automobilka pro své zákazníky nový "top" model, který bude představovat Mitsubishi Pajero Sport. To samo o sobě naznačuje, jak moc se automobilka snaží prosadit mezi jinými SUV.
Ostatně samotné Mitsubishi Lancer už nyní pomalu mizí z japonské továrny Mizushima a jeho výroba se bude přesunovat na Taiwan. Poslední Lancery "Made in Japan" tak vyjedou z výrobní linky koncem srpna. Poté bude v japonské továrně posílena výroba letitého crossoveru ASX.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.