Známý britský moderátor Richard Hammond měl v sobotu 10.6, děsivou autonehodu, během které jeho vůz vyletěl ze silnice a začal hořet. Hammond naštěstí dokázal vůz opustit, dlouho se ale nevědělo, v jakém je stavu.
Každý kdo viděl záběry ohořelého automobilu si musel klást otázku, jak vlastně známý moderátor dopadl. Že není mrtev ani vážně zraněn jsme se dozvěděli spolu s prvními informacemi o nehodě. Bližší stav nám však popisuje sám moderátor až v nedávno uveřejněném videu, které pořídil jeho kolega James May.
Ve videu Hammond ukazuje rentgen svého poraněného kolene, se kterým půjde v brzké době na operaci, během které dostane, jak to sám nazval, "Švýcarské armádní koleno" (narážka na slavné nože). Vzápětí děkuje lékařům a zdravotníkům ze švýcarské letecké záchranné služby, kteří ho přepravili z místa nehody do nemocnice ve velmi krátkém čase a neopomene poděkovat ani Jamesi Mayovi, který mu do nemocnice propašoval lahev Ginu.
V samotném závěru videa se pak Hammond omlouvá své ženě a svým dcerám za to, že je tak kolosální... Ovšem ještě než to stihl doříct, objevila se před jeho obličejem ruka s knihou "The Idiot Brain". Paradoxní je, že před pár měsíci Richard Hammond prohlašoval, že už znovu nebude zbytečně riskovat, protože to je nezodpovědné vůči jeho ženě a dětem.
Pokud se ale znovu podíváme na fotky ohořelého Rimacu, je takřka zázrak, že Hammond vyvázl z nehody jen s poraněným kolenem. Vzhledem k jeho zranění se však nabízí otázka, zda bude schopen pokračovat v natáčení a zda se opravdu dočkáme druhé série Grand Tour v říjnu, jak James May v nedávné době prozradil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?