Pokud chcete mít zaručený perfektní výhled z vozidla, je potřeba důkladně vyčistit čelní sklo. To se ale snáz řekne než udělá. Často totiž po úklidu zbývají otravné šmouhy, které v různých situacích komplikují výhled z automobilu. Jak se jich tedy zbavit?
S tím nám poradí Larry Kosilla, který na YouTube kanále webu AutoBlog pravidelně informuje o tom, jak si poradit s úklidem vozidla. Dnes si vybral téma čelního skla, jehož perfektní úklid je oříškem i pro lidi, kteří se úklidem automobilů živí.
Jak tedy na to? Je potřeba připravit si několik různých hadrů, vodu, čistící prostředek a v nejlepším případě i tzv. čistící hlínu, která sice v ČR není úplně běžně k dostání, ale už se dá sehnat na některých webech s auto-moto příslušenstvím. Případně si ji můžete objednat ze zahraničí, kde ji naleznete pod názvy "Clay bar" nebo "Cleaning clay".
Během úklidu čelního skla je vhodné používat rukavice, pracovat v uzavřeném prostoru a dát si pozor na to, aby sklo nebylo příliš rozpálené -čističe by se rychleji odpařovaly.
Důležitým pravidlem jen ponechat čištění skla automobilů jako poslední krok během úklidu. Pokud byste sklo umyli jako první, později hrozí, že si ho opět zanesete či umastíte některým z čistících prostředků.
S čištěním skla začněte z vnější strany a postupujte v tomto pořadí:
Použijte čistící prostředek na skla a setřete ho prvním hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Během první fáze z okna dostanete největší a nejhrubší nečistoty. Vždy pracujte jen na polovině skla, aby nedošlo k odpaření čističe. Navlhčete povrch a použijte čistící hlínu. Ta odstraní jemnější a "zažrané" nečistoty. Stěrače pak budou ke sklu lépe přiléhat a zlepší se jejich účinnost. po použití hlíny sklo znovu otřete prvním použitým hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Znovu použijte čistič skel a sklo přetřete novou utěrko/hadrem ve směru "nahoru/dolů". Pokud na to nezapomenete a v interiéru použijete směr "zprava doleva", usnadníte si později hledání šmouh, které jste vynechali. Čistou a suchou utěrkou/hadrem/ručníkem otřete čelní sklo a zbavte ho jakékoliv vody či vlhkosti, která by později mohla vytvořit šmouhyNyní je čas přesunout se do interiéru, kde nás čeká odlišný postup. Čelní sklo uvnitř vozu totiž trpí mastnotou a látkami, které se uvolňují z materiálu použitých v interiéru - zvláště plasty pod čelním sklem. Je proto důležité nejdříve sklo řádně odmastit. Na to skvěle poslouží roztok čistícího Iso Propyl Alkoholu a vody v poměru 1:1 který si připravíte do rozprašovače. K úklidu čelního skla je nejlepší přistupovat ze strany spolujezdce, na straně řidiče vám bude překážet volant. Postup je pak jednoduchý:
Aplikujte roztok alkoholu a vody na hrubší hadr/houbu a pusťte se do odmašťování. Vždy je vhodné pracovat na skle po třetinách, aby se v mezidobí roztok neodpařil. Než roztok zaschne, vezměte hadr/ručník/utěrku a roztok s uvolněnou mastnotou setřete. Postup opakujte do té doby, než zbavíte sklo mastnoty. Aplikujte čistící prostředek na nový hadr/ručník/utěrku a setřete sklo v opačném směru, než v jakém jste ho utírali zvenčí. Pro přístup ke špatně dosažitelným místům si můžete pořídit i speciální nástroje, není to však nutné. Použijte suchý hadr/ručník/utěrku a setřete zbytky vody a vlhkosti stejně jako v případě úklidu skla zvenčí. Zhasněte světla a použijte baterku, se kterou můžete důkladně zkontrolovat sklo, zda jste nevynechali nějaké místo a zbavte ho šmouh. Hledání zda jde o exteriér či interiér vám usnadní směr, v jakém byla šmouha vytvořena.Ačkoliv se jedná o delší proces, na jeho konci by vaše čelní sklo mělo vypadat jako nové.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.