Hodně zaplatíte! Když tohle neomezíte v zahraničí

AutoRoad.cz, 11. června 2017, 07:09 Google+

Stále více si musíme zvykat na to, že při našich letních cestách za dovolenou, nás při zpáteční cestě mohou dostihnout pokuty za přestupky, kterých jsme se v zahraničí dopustili. Asi nejsilnějším argumentem, abychom dodržovali dopravní předpisy, je výše pokut v ostatních zemích Evropy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Autem na dovolenou

Autem na dovolenou | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Odborníci ÚAMK sestavili seznam celkem 15 zemí a „top“ pětice nejvyšších pokut za konkrétní přestupek. Samozřejmě vzhledem k nejčastějším cílům dovolenkových cest neopomněli trojici nejčastěji Čechy navštěvovaných zemí: Chorvatsko, Itálii a Slovensko.

Alkohol
Není třeba zdůrazňovat, že jedním z nejzávažnějších přestupků za volantem je řízení pod vlivem alkoholu. Z celkem patnácti zemí Evropy má nejpřísnější přístup Česká a Slovenská republika, kde je nulová tolerance, následuje Polsko s povolenými 0,2 promile alkoholu v krvi. Prakticky ve všech ostatních státech je to pak 0,5 promile. Naopak, nejbenevolentnější je v tomto směru Velká Británie (0,8 promile). Zároveň ale právě tato země patří k těm, kde jsou nejvyšší pokuty za jízdu s alkoholem v krvi. Nejnižší pokuta (od 95 euro) je v Chorvatsku. Naopak nejvyšší ve zmíněné Anglii (až 5 710 euro), dále Švýcarsku (od 550 euro), Itálii (od 530 euro), Německu (od 500 euro), Nizozemsku (od 325 euro) a Rakousku i Slovensku (od 300 euro). Naopak v ČR je to v přepočtu od 100 euro, což se nám zdá dosti málo.

Rychlost
Nejčastějším dopravním přestupkem evropských řidičů je nedodržení maximální povolené rychlosti. Při překročení maximální rychlosti o 20 km/h nás čekají nejvyšší pokuty v Itálii (od 170 euro, od 22 do 7 hodin se ještě zvýší o 1/3) a Švýcarsku (od 165 euro). Se stejnou sazbou od 135 euro následují Dánsko a Francie, se 110 euro pokuty musíte počítat ve Velké Británii. Naopak nejnižší postih vás čeká v Polsku (od 25 euro), Rakousku (od 30 euro) a Německu (od 35 euro). Chorvatsko a Slovensko patří rovněž v tomto směru k umírněnějším (od 65/80 euro). V Čechách je to ještě méně - od 40 euro, opět oproti Slovenským sousedům zaostáváme.

Pokud budeme mluvit o překročení rychlosti o 50 km/h, i tam Čechy patří společně s Polskem a Lucemburskem k „nejlevnějším“ z evropské patnáctky. Pokuta u nás začíná na 190 euro. To naopak ve Velké Británii to může být až 2 890 euro. Vysoké sazby platí i v Rakousku (do 2 180 euro), Francii (1 500 euro), Nizozemsku (od 660 euro), Španělsku (od 600 euro) a Itálii (od 530 euro). Z našich sousedů má vysoké postihy i Slovensko (od 500 euro).

Jízda na červenou
Již tradiční přísnost Velké Británie při dodržování předpisů se týká také jízdy na červenou. Pokuta za tento přestupek zde může dosáhnout až 1 140 euro. Přísní jsou v tomto směru také na Slovensku (od 300 euro), Chorvatsku a Dánsku (od 270 euro) a Nizozemsku (od 230 euro). Naopak nejshovívavější jsou v Polsku a Rakousku (od 60/70 euro). Pokud míříte do Itálie, pak za tento přestupek je tu vyměřeno od 170 euro. Ve srovnání – u nás je to od 100 euro.


Špatné parkování
Asi nejčastěji a tak zvaně „nevinně“ dostanete k pokutě za špatné parkování. Jih Evropy je zkrátka v létě přeplněný a místo pro stání se hledá těžko. Musíme ovšem pamatovat, že i za to můžeme dostat poměrně vysokou pokutu. Například ve Španělsku od 200 euro. Následuje Nizozemsko (od 90 euro), Dánsko (od 70 euro), Belgie (od 55 euro) a pak dlouhá řada zemí se sazbou od 40 euro. Řeč je o Itálii, Chorvatsku Slovensku, ale i Česku.

Bezpečnostní pásy

Za nepoužití bezpečnostních pásů hrozí v Polsku pokuta jen 25 euro, v Německu 30 euro, Rakousku 35 euro, ale ani v ČR není sazba právě vysoká – 80 euro. To i v sousedním Slovensku je 120 euro, ale například v Anglii až 570 euro, ve Španělsku a Dánsku 200 euro, v Nizozemsku 140 euro a ve Francii od 135 euro.

Telefonování za jízdy
Nepatřičným rekordmanem je Česká republika v nízké úrovni postihu za používání mobilního telefonu při řízení – postih činí od 55 euro, což je společně s Polskem a Rakouskem (od 50 euro) vůbec nejnižší postih. Naproti tomu třeba na Slovensku je to 120 euro, v Itálii od 160 euro a nově od léta bude hrozit i zákaz řízení na 3 měsíce. Zdaleka nejvyšší postih ale na řidiče, kteří telefonují za volantem, čeká v Nizozemsku a Velké Británii (od 230 euro a ve Španělsku od 200 euro.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hodně zaplatíte! Když tohle neomezíte v zahraničí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na rozdávání

Hummer

Americký drsňák se vrací do módy, zájem o Hummery je enormní

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

reklama
reklama

Doporučujeme

Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem.

Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama