Pokud vám někdo řekne, že se srazil Mercedes G s Toyotou Prius, pravděpodobně se začnete ptát v jaké nemocnici leží řidič Priusu. V tomto případě ale David vyhrál nad Goliášem a na boku skončil velký Mercedes-Benz G500
Toyota Prius je mnoha milovníky aut doslova proklínaným vozem. Vše v tomto autě totiž bylo podřízeno funkčnosti a ekologičnosti. Tvar karoserie kašle na vkus a podřizuje se čistě aerodynamice a motor vám místo zajímavého zrychlení nabídne pouze nízkou spotřebu. Zkrátka nic, co by mohl průměrný milovník aut obdivovat.
Naproti tomu hranatý Mercedes-Benz G500 je krásným opakem toho všeho. Vysoká stavba karoserie s aerodynamikou lednice, pohon všech kol, luxusní vybavení, výkonný motor a velké pneumatiky zaměřené na co největší trakci při jízdě mimo silnici.
Když tedy dojde ke srážce tohoto takřka třítunového Mercedesu s malou hybridní Toyotou Prius, málokdo by čekal, že na střeše skončí Mercedes. Přesně to se ale stalo v Londýně. Když řidič černého Mercedesu G500 4x4 projel křižovatku na červenou, narazila do něj z boku malá Toyota. Náraz zřejmě nebyl příliš silný, ovšem vysoko umístěné těžiště Mercedesu ukázalo svá negativa.
Mercedes se tak převrátil na bok a při svém pádu stihl zasáhnout i autobusovou zastávku, kde naštěstí nikdo nebyl. Oba řidiči z vozidel odešli po svých a fyzicky nezraněni. U řidiče Mercedesu se však dá očekávat minimálně velké duševní poranění Ega. Jak je z fotky patrné, Prius utrpěl jen malé poškození přední části. Mercedes však během pádu utrpěl silná poškození A sloupků, takže možná bude na odpis.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.