Jakkoliv se může zdát tahle zpráva jako naprostý nesmysl, věřte nám, že mnoha majitelům těchto legendárních off-roadů udělá neskutečnou radost a hlavně usnadní život.
Britská společnost JE Motorworks sídlící v anglickém Coventry přišla s nápadem implantovat klasickému Land Roveru Defender moderní 2,3 litrový motor EcoBoost, který momentálně používá například Ford Mustang nebo Ford Focus RS. V případě Defendru však nejde o zvyšování výkonu, ale naopak o snižování emisí.
Moderní motor EcoBoost totiž vypouští pouze 175g/km CO2. Pro srovnání, nejekologičtější motor který se kdy do Defenderu montoval, 2,2 litrový diesel, produkuje 266g/km CO2. Možná se vám to nezdá jako dramatický rozdíl, ovšem při stále přísnějších ekologických normách, které v UK brzy začnou platit, by mohli mít majitelé Defenderu dosti velké problémy.
Před samotnou „transplantací“ motoru ale musí společnost JE Motorworks udělat na motoru EcoBoost drobné změny, aby si Defender zachoval svůj charakter. Jak řekl serveru AutoCar Jonathan Douglas: budou muset motor naučit “chovat se jako traktor, ale s nízkými emisemi“.
K motoru si budou moci zákazníci zvolit klasickou manuální převodovku, nebo šestistupňovou automatickou převodovku Tiptronic. Očekávaná cena přestavby s manuální převodovkou by neměla přesáhnout 20,000 liber, tedy maximálně 600,000 Kč. První zákazníci by se mohli dočkat přestavby svých vozů na „ekologičtější“ ještě před koncem tohoto roku.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?