Kdykoliv se někde objeví Lamborghini Centenario, strhne se kolem toho obrovská vlna nadšení. A ještě aby ne, vždyť po celém světě se jich bude prohánět pouhých 40 kusů. Když se tedy první Centenario objevilo v ulicích Londýna, nemůžeme se divit tomu, co se kolem něj začalo odehrávat.
Ulice Londýna jsou na super-sportovní vozy celkem úrodnou půdou, ovšem když se objevilo první Lamborghini Centenario, žádný správný milovník exkluzivních strojů si to nemohl nechat ujít. Vždyť na celém světě bude vyrobenou pouhých 40 kusů, přičemž 20 s karoserií kupé a 20 roadsterů.
Cena jednoho kuse se přitom odhaduje na necelé dva miliony dolarů, tedy cca 46,8 milionu korun. Při takto vysoké ceně se navíc očekává, že spatřit Centenario na silnici bude malý zázrak, neboť většina majitelů ho s největší pravděpodobností ustájí ve svých garáží vedle dalších sbírkových exemplářů.
Tento konkrétní kousek, první ve Velké Británii, byl spatřen 27. května v Londýně, kam ho dopravila přepravní společnost pomocí speciální dodávky. Krátce po otevření přepravního prostoru se z okolí seběhly davy, které s nadšením poslouchaly úžasný zvuk motoru, vytahovaly fotoaparát, telefony i kamery a snažili se z této vzácné příležitosti zaznamenat co nejvíce.
Krátce na to ale vzácné Lamborghini zmizelo za prosklenou výlohou luxusního autosalonu Lamborghini London. Jaký bude jeho další osud bohužel nevíme.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?