Český Favorit zaujal svět. Škoda, že se tak dobrá auta nevyrábí, píší novináři

AutoRoad.cz, 23. května 2017, 11:07 Google+

Když se ve Velké Británii objevila Škoda Favorit, znamenalo to pro mladoboleslavskou automobilku skok kupředu. Ovšem že bude Favorit vychvalován i 25 let po uvedení na trh, to by čekal málokdo. Přesto se tak stalo v renomovaném listu Telegraph.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Favorit

Škoda Favorit | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Když se britský redaktor z časopisu Telegraph vydával na cestu z Londýna do Mladé Boleslavi ve voze Škoda Favorit, pravděpodobně ho samotného nenapadlo, jak příjemný to bude zážitek. Jinak si totiž jeho článek vysvětlit nelze.

Ještě před opuštěním Británie srovnává redaktor zapůjčený Favorit se svým vlastním Seatem Ibizou, který nevlastní ještě ani rok. Ačkoliv je Ibiza novější a výkonnější, ve zrychlení by pravděpodobně vyhrál Favorit. Hlavní rozdíl je totiž ve váze. Zatímco Ibiza váží skoro 1,5 tuny, Favorit váží sotva tunu i s řidičem. Čímž smazává rozdíl 20 koní.

Nižší váha se ale někde musí projevit. Paradoxně nejde o komfort, který si redaktor vychvaloval, ale o bezpečnost. Favorit totiž postrádal jakékoliv elektronické pomocníky a nenabízel ani airbag. Jak sám v textu uvádí "Ve Škoda mi kompletně vyměnili brzdy a namontovali nové pneumatiky. Pokud bych se totiž dostal do krizové situace, jediné co mě může zachránit je rychlá reakce a trakce".

Když už jsme zmínili komfort, ten byl také vychvalován. Ačkoliv interiér plný tvrdých a hranatých plastů nepůsobí příliš elegantně, vše kompenzovala měkká sedadla, nad kterými se redaktor div nerozplýval. Po několika hodinách cesty se dokonce cítil lépe, než v autě za 120,000 liber (3,5 milionu Kč), které zkoušel před Favoritem. 

Co ale autora příliš nepotěšilo, byla absence zásuvky/zapalovače, neboť si nemohl připojit svou navigaci. Cesta z Londýna do Prahy/ Mladé Boleslavi jen s autoatlasem tak musela být opravdu zajímavá.

Čtyřválec o objemu 1,3 litru udělal na redaktora také dobrý dojem. Ačkoliv měl k dispozici místo otáčkoměru pouze hodiny, motor se mu zdál při dálniční jízdě tišší než jeho moderní konkurenti s menším objemem a méně válci. Klasické dálniční tempo zvládal Favorit s přehledem, horší to bylo při nájezdu na německý Autobahn, kde není rychlost omezena a Favorit se mohl hnát svou maximální rychlostí 152 km/h.

A jaký je závěr? Navzdory všem očekáváním redaktor hodnotil Favorita jako jedno z nejkomfortnějších a nejpohodlnějších vozidel, s jakými se za dlouhou dobu svezl. Sedačky byly příjemné, interiér možná strohý, ale skvěle funkční. Všechny ovládací prvky byly dostatečně velké, přehledně rozmístěné a vždy na dosah. Samozřejmě, že Favorit je technologicky zastaralý a má mnohem méně možností než současné vozy, přesto jeho jednoduchost vytváří v řidiči intuitivní uživatelský zážitek, který dnešní vozy nabídnout nedokážou.

Vytisknout

Diskuze: Český Favorit zaujal svět. Škoda, že se tak dobrá auta nevyrábí, píší novináři

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

klimatizace

Údržbu klimatizace nepodceňujte! Riskujete zdraví své i vašich blízkých. Co na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud