Únosy a krádeže za denního světla nepatř v Jihoafrické republice k ničemu výjimečnému. Zloději se navíc neštítí použít zbraň ani proti řidiči, který už z vozu vystoupil. Tentokrát se ale zloděj setkal s řidičem, který se odmítl svého vozu vzdát bez boje.
Celá situace se odehrála velice rychle, ale my si ji můžeme prohlídnout na záznamech dokonce ze dvou bezpečnostních kamer. Na začátku videa vidíme, jak řidič vozu Porsche 911 Targa odbočuje ze silnice na příjezdovou cestu svého domu. Těsně za ním projíždí stříbrné BMW řady 3, které zastavuje jen kousek za luxusním sportovním automobilem.
Řidič BMW krátce na to řadí zpátečku a snaží se svým vozem znemožnit pohyb řidiči Porsche, zatímco jeho komplic vyskakuje ze zadních dveří a vytahuje zbraň.
To, s čím zloději nepočítali, byla ostražitost řidiče Porsche. Ten si totiž jeho počínání všiml a sledoval je. V momentě, kdy se k jeho dveřím blížil maskovaný muž s pistolí, zařadil zpátečku a šlápl na plyn. Zloděj se zbraní byl tímto chováním skutečně zaskočen a zmaten. Zatímco Porsche couvá do bezpečné zóny, zloděj neví zda se má pokusit dotáhnout zločin do finále, nebo zda má naskočit ke svému komplici do BMW a zmizet.
V momentě, kdy udělá pár kroků směrem ke svému cíli, řidič Porsche se proti němu rozjede a vyhýbá se mu na poslední chvíli. Korunu celé situaci nasazuje řidič BMW, který z místa činu málem odjede bez svého komplice.
V tomto případě dopadl pokus o únos / loupež poměrně dobře. Řidič přežil, Porsche má jen odřený blatník a nárazník a zloději dostali menší lekci. Na internetu jsou ale desítky a stovky videí z JAR, kde řidiči nebo únosci takové štěstí neměli a celá situace skončila střelbou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?