Elektromobil a rally. Tohle spojení budeme slýchat čím dál častěji

AutoRoad.cz, 11. května 2017, 18:14 Google+

Projekt Plug In Adventures, který podporuje elektromobily, vytvořil speciálně upravenou verzi Nissanu LEAF, která se stane vůbec prvním elektromobilem v soutěži Mongol Rally.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan LEAF AT-EV

Nissan LEAF AT-EV | foto: Nissan ČR

Sdílejte článek

Mongol Rally je 16 000 km dlouhá charitativní jízda evropskými i asijskými horami, pouštěmi i stepí. Koná se každé léto od roku 2004. Událost pořádá skupina The Adventurists, která stojí i za dalšími podniky, díky kterým se jí doposud povedlo na charitu vybrat v přepočtu už 160 milionů Kč.

Dle pravidel musí účastníci trasu absolvovat v malém vozidle s motorem o objemu pod 1,0 litru. Díky tomu bude celý podnik ještě náročnější a vyšší pravděpodobnost výskytu poruchy bude pro posádku také znamenat více příležitostí k navázání kontaktu s obyvateli zemí, jimiž trasa vede. Posádky charitativní jízdy se nemohou spolehnout na žádné „asistenční týmy“. Účastníci se musí veškeré potíže zvládnout vlastními silami.

img-responsive

Nissan LEAF AT-EV | foto: Nissan ČR

Speciál se jmenuje LEAF AT-EV (All Terrain Electric Vehicle) a jeho základem je standardní model Nissan LEAF 30kWh Acenta, který na jedno nabití dokáže ujet až 250 km. Aby vůz lépe odolával nástrahám, které na něj čekají v odlehlých úsecích, kterými soutěž povede, provedl na něm tým zásadní úpravy.

Chris Ramsey, zakladatel projektu Plug In Adventures, k tomu uvedl: „Soutěž Mongol Rally je naším doposud nejnáročnějším počinem, kterého se s elektromobilem účastníme. Účast už ale plánujeme hodně let. Čím budeme východněji, tím méně nabíječek pro elektromobily bude na trase k dispozici. Rovněž navigace v terénu bude stále složitější.“

Na cestě plánuje Chris dělat pravidelné zastávky, během kterých chce mezi místními obyvateli propagovat výhody provozu plně elektrického vozidla. Bude také využívat platformu What3Words, která pomáhá zmapovat dosud nezmapované dobíjecí sítě. Řidiči, kteří tudy se svými elektromobily pojedou později, se tak budou moci spolehnout na přesně vyznačenou polohu dobíjecích míst.

Mongol Rally 2017 startuje v neděli, 16. července.

Vytisknout

Diskuze: Elektromobil a rally. Tohle spojení budeme slýchat čím dál častěji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz CLA 180 pro fanoušky Světlé strany Síly prezentované řádem Jedi

Mercedes odepsal dieselové motory. Důvod prozradil a moc ho to netrápí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud