Ve dnech 10. a 11. června proběhne v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze Bohnicích již čtvrtý ročník motoristické slavnosti LEGENDY. Na rozloze 64 hektarů budou moci návštěvníci spatřit přes jeden tisíc exponátů od těch historických, až po současné.
Hlavním tématem již čtvrtého ročníku této oblíbené motoristické akce bude italský design a oslava 50. výročí založení značky AMG, která se stala součástí koncernu Daimler. Na akci se tak můžete těšit jak na klasické sportovní vozy italského původu, tak na rychlé a luxusní vozy s trojcípou hvězdou.
Mezi hlavní lákadla budou jistě patřit:
Mercedes-AMG GT R - Ryze sportovní vůz, který byl představen v polovině loňského roku na okruhu v Brooklands. Pod jeho kapotou se ukrývá dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,0 l o výkonu 585 koní a točivým momentem 700 Nm, který dokáže vůz rozjet až na 318 km/h.
Mercedes-AMG GT C Roadster - Stylový a rychlý roadster si na Legendách odbije svou výstavní premiéru. Model GTC Roadster vyplňuje mezeru mezi verzemi GT S a GT R a pod jeho kapotou najdeme opět dvakrát přeplňovaný motor V8 s maximální rychlostí 316 km/h.
Pagani Huayra - Italský vůz s německým srdcem. Pod kapotou tohohle extravagantního supersportu se totiž ukrývá motor V12 o objemu 5980 ccm s výkonem 700 koní, který dodala společnost Mercedes-AMG. Tento vůz, vyráběný v italské Modeně, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhé 3,3 vteřiny a tachometr se zastaví až na čísle 370 km/h.
Lamborghini Centenario - Představuje jeden z nejexkluzivnějších vozů na celém světě. Celkem bylo vyrobenou pouhých 40 kusů tohoto jedinečného sportovního vozu, který z 0 na 100 km/h dokáže doslova vystřelit za pouhé 2,8 vteřiny. Za tuto akceleraci i maximální rychlost 350 km/h vděčí atmosferickému dvanáctiválci o objemu 6,5 litru
Ferrari F12tdf - Opět velice exkluzivní vůz. Tato limitovaná edice dává vzpomenout na legendární automobilový závod Tour de France Automobile, kde v 50. letech dominovaly vozy Ferrari 250 GT. Pod kapotou tohoto supersportu, který využívá i některé technologie ze závodů F1, nalezneme 6,3 litrový motor V12 s výkonem 780 koní.
McLaren 570S a 675LT - Zatímco model 570S představuje luxusní sportovní vůz s vysokým výkonem a závodními technologiemi, model 675LT je limitovanou edicí pouhých 500 kusů nadmíru výkonného a schopného vozu. Oba vozy sdílejí dvakrát přeplňovaný motor V8 3,8 litru, ale zatímco model 570S je vyladěn na 570 koní, model 675LT jich nabídne, zcela nečekaně, 675.
Celková hodnota všech vystavených exponátů bude přesahovat jednu miliardu. Aby zákazníkům nic neuniklo, mohou si zdarma do svých telefonů stáhnout aplikaci, která jim bude na celé akci textovým i obrazovým průvodcem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?