Již šestého ročníku závodu veteránů u Bodamského jezera se zúčastní na 180 posádek. Mezi nimi bude i Škoda 440 Spartak z roku 1957 a Škoda Felicia z roku 1961. Obě budou reprezentovat mladoboleslavskou továrnu.
Závod dlouhý 600 km vede po území Rakouska, Německa a Švýcarska. Startem i cílem ve městě Bregenz na břehu Bodamského jezera projede 180 posádek.
Škoda 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957 a putovala k zákazníkovi v Ústí nad Labem. V roce 1995 se však automobil vrátil do majetku Škoda auto, konkrétně do jejího muzea. Tam byl automobil rekonstruován do podoby, v jaké se vozy Spartak účastnily domácích i evropských soutěžích na sklonku 50. let. Vůz byl osazen motorem o objemu 1089 m3 o výkonu 29,4 kW (40 koní) a maximální rychlost dosahovala 110 km/h.
Škoda Felicia z roku 1961 se dostala do sbírek Škoda Muzea v roce 1995 od soukromého majitele. Vůz prošel kompletní rekonstrukcí a v roce 1998 se stal středem pozornosti na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pod kapotou má čtyřválcový motor se dvěma karburátory o objemu 1089 cm3 a výkonu 36,8 kW (50 koní). Díky nízké váze dokáže vůz dosáhnout rychlosti až 130 km/h.
Soutěž se bude konat v termínu 4. - 6. května, a zúčastnit se mohou posádky s automobily vyrobenými do roku 1997. Na více než 600 kilometrech čeká na soutěžící řada stoupání k průsmykům, klesání do malebných údolí a bezpočet serpentin a zatáček. Soutěž odstartuje ve městě Bregenz ve čtvrtek 4. května ve 14 hodin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.