Již šestého ročníku závodu veteránů u Bodamského jezera se zúčastní na 180 posádek. Mezi nimi bude i Škoda 440 Spartak z roku 1957 a Škoda Felicia z roku 1961. Obě budou reprezentovat mladoboleslavskou továrnu.
Závod dlouhý 600 km vede po území Rakouska, Německa a Švýcarska. Startem i cílem ve městě Bregenz na břehu Bodamského jezera projede 180 posádek.
Škoda 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957 a putovala k zákazníkovi v Ústí nad Labem. V roce 1995 se však automobil vrátil do majetku Škoda auto, konkrétně do jejího muzea. Tam byl automobil rekonstruován do podoby, v jaké se vozy Spartak účastnily domácích i evropských soutěžích na sklonku 50. let. Vůz byl osazen motorem o objemu 1089 m3 o výkonu 29,4 kW (40 koní) a maximální rychlost dosahovala 110 km/h.
Škoda Felicia z roku 1961 se dostala do sbírek Škoda Muzea v roce 1995 od soukromého majitele. Vůz prošel kompletní rekonstrukcí a v roce 1998 se stal středem pozornosti na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pod kapotou má čtyřválcový motor se dvěma karburátory o objemu 1089 cm3 a výkonu 36,8 kW (50 koní). Díky nízké váze dokáže vůz dosáhnout rychlosti až 130 km/h.
Soutěž se bude konat v termínu 4. - 6. května, a zúčastnit se mohou posádky s automobily vyrobenými do roku 1997. Na více než 600 kilometrech čeká na soutěžící řada stoupání k průsmykům, klesání do malebných údolí a bezpočet serpentin a zatáček. Soutěž odstartuje ve městě Bregenz ve čtvrtek 4. května ve 14 hodin.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?