V Praze na Smíchově je k prodeji úplně první Lamborghini Aventador S. Pod kapotou skrývá atmosférický dvanáctiválec, kterým to sice začíná, ale rozhodně nekončí.
Srdcem celého vozu je atmosférický plněný dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s výkonem 740 koní disponující točivým momentem 690 Nm, jenž dosahuje vrcholu při 5 500 otáčkách za minutu. Z nuly na sto kilometrů v hodině se vůz rozjede za úctyhodných 2,9 sekundy. Maximální rychlost je 350 km/h. Vůz je vybaven systémem start/stop a také technologií, která za předpokladu, že řidič nepotřebuje plný výkon motoru, jednu řadu válců krátkodobě deaktivuje, a tak se o pohon stará pouze šest válců.
Písmeno S značí, že automobilka Lamborghini svůj Aventador vylepšila. To se týká zejména designu, který byl upraven pro zlepšení aerodynamiky. Výrobce udává, že pokud porovnáme novinku s předchozím Aventador kupé, zjistíme, že přítlak na přední nápravě se zvýšil o více než 130 procent. Spoiler v nastavení pro nízký aerodynamický odpor vzduchu dosahuje ve srovnání s předchůdcem o 400 procent lepšího přítlaku.
Další zásadní novinkou je natáčení kol v zadní nápravě (LRS). Vylepšeno bylo též zavěšení kol, elektronické systémy a individuálně volitelné jízdní režimy. Kromě známých režimů – STRADA, SPORT, CORSA – byl přidán nový – EGO. Právě on umožňuje řidiči nastavení ve velkém rozpětí vycházející z kombinace parametrů ostatních jízdních režimů.
O brzdění se starají brzdy s keramickými kotouči, jež jsou vyztuženy uhlíkovými vlákny. Kotouče jsou odvrtávané a disponují vnitřním chlazením. K zastavení vozu jedoucího 100 kilometrů v hodině by jim měla postačit dráha dlouhá 31 metrů. Brzdám sekunduje sportovní obutí, dle slov výrobce, nové speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero.
V Evropě je doporučená cena automobilu Lamborghini Aventador S zhruba 7 600 000 Kč bez daně.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?