Bugatti už počátkem letošního roku začalo dodávat první vyrobené Chirony svým klientům. Vůbec první kousek pak zamířil do Holandska.
A právě tento exemplář je více než zajímavý. Jeho cena je totiž tak astronomická, že se může kde kdo ptát, jak je to vlastně možné. No řekněte sami, dali byste za vůz typu Chiron skoro sto milionů korun? I přes jeho výkon, exkluzivitu a parametry by jistě spousta z vás řekla, že ne.
Ne tak ale Michel Perridon, který je zakladatelem firmy Trust. Počítačový znalci tuhle značku moc dobře znají, ti ostatní z nás od ní jistě něco někdy měli doma anebo mají. Výrobce počítačového příslušenství vydělává poměrně dost, což platí i o jeho majiteli. Právě ten se do Chironu zamiloval a i s příplatky za něj nechal u prodejce 3 427 615 eur.
To je v přepočtu lehce přes 92 milionů Kč. A proč vůz stojí tolik, když jeho základní cena činí "jen" 2,4 milionu Eur? Odpovědí jsou příplatky, kdy vám výrobce do auta nainstaluje prakticky cokoliv. Tím cokoliv myslíme různé doplňky z karbonu, pravé kůže, lakované v různých odstínech dle vaší fantazie a další prkotiny. Ve výsledku však máte "něco", jehož cena odpovídá luxusní obrovské vile s ultra velkým pozemkem v USA v Los Angeles.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?