Většina z nás zná Tatru 613 jako vůz určený výhradně vyšším státním úředníkům, později pak i policistům. Tento vůz, jehož tvary má na svědomí světoznámá italská karosárna Carrozzeria Vignale, se však dočkal mnohem širšího využití.
Výkonný motor V8 a kvalitní podvozek totiž Tatru předurčovaly k mnohem vyšším cílům, než byla přeprava papalášů a zastavování stodvacítek, které překračovaly maximální povolenou rychlost jen s větrem v zádech.
Toho si byli vědomi i lidé z Tatry. A tak se skvost jménem 613 dočkal mnoha variant. Mezi známější patří speciální dvoumístné typy upravené pro potřeby hasičů, modely 613 RZP s nástavbou pro využití jako sanitní vozy či speciální přehlídkové landaulety.
Nás však bude nejvíce zajímat Tatra 623. Ta vychází z klasické Tatry 613-2, jenž byla upraven pro potřeby rychlé asistence na závodech. Z interiéru vozu zmizely zadní sedačky. Místo nich přibylo nejnutnější zdravotnické a protipožární vybavení. Objem motoru byl zvýšen z 3,5 l na 3,8 l, čímž došlo k navýšení výkonu. Nejméně dva vozy, které dostaly označení R, pak vyjely z továrny s odlehčenou hliníkovou karoserií a 4 litrovým motorem V8 o výkonu 300 koní. Maximální rychlost tohoto speciálu činila až 250 km/h.
Jeden z těchto upravených vozů T623 se účastnil i Velké ceny Maďarska v roce 1995, během které se zapsal do dějin. Během závodu měl japonský závodník Taki Inoue problémy s motorem, kvůli kterým musel zastavit. Z motoru začal stoupat dým, proto jezdec opustil kokpit a hnal se pro hasící přístroj. Když se s ním však vracel ke svému doutnajícímu vozu, zcela ignoroval blížící se asistenční Tatru 623 a vběhl ji přímo pod kola.
To vše v přímém přenosu. Ostatně na záběry se můžete podívat
Celý incident se naštěstí obešel bez trvalých následků a jezdec Inoue mohl nastoupit i k dalšímu závodu. Na jeho řidičské dovednosti to zřejmě také nemělo vliv.Chcete psát o autech? Hledáme do našeho týmu nové redaktory. Přihlašte se na redakce@autoroad.cz
Za celou svou kariéru ve Formuli 1 totiž nedokázal získat ani jeden bod. Před havárií, ani po ní.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.