Život s kabrioletem? Jde o styl. Podívali jsme se na to, co lidi nejvíc zajímá

AutoRoad.cz, 7. dubna 2017, 15:08 Google+

S blížícím se příchodem léta se na silnicích stále častěji objevují vozy se stahovací střechou, které dokáží nejednoho řidiče snadno nadchnout k touze po vlastním. Ceny starších modelů v poslední době příjemně klesly, takže kratochvíle spojené s jízdou bez střechy jsou dostupnější stále většímu počtu lidí. My jsme si pro vás připravili seznam nejčastějších otázek spojených s vlastnictvím kabrioletu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jízda v kabrioletu

Jízda v kabrioletu | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Jak je to s tou praktičností?

Ta je u vozů se skládací střechou vždy omezena. Pro střechu totiž musí být vyhrazen prostor, do které se bude bezpečně skládat. Některé vozy však v případě jízdy s nataženou střechou nabízejí možnost tento prostor eliminovat a vy tak do kufru naskládáte víc zavazadel.

Dá se v tom jezdit celoročně?

Ano, dá. Plátěné střechy jsou totiž izolovány a většina vozů s karoserií kabriolet má záměrně předimenzované topení. Celý vůz je tak zahřátý poměrně rychle. Další možností, jak provozovat svůj vůz i v zimních měsících, je pořízení tzv. Hardtopu. Jedná se o pevnou střechu, nejčastěji vyrobenou z laminátu, která z vašeho kabrioletu udělá kupé. Vůz se tím tepelně i hlukově izoluje. Hardtop se dá pořídit například pro vozy Peugeot 306 cabrio, BMW e30, e36 & 46 cabrio, Mazdu Mx-5 a mnohé další.

Je v kabrioletu vůbec slyšet vlastního slova?

Při jízdě se staženou střechou platí přímá úměra, čím vyšší rychlost – tím vyšší hluk v kabině. První pomocí je vytažení oken. Pokud vás však bude obtěžovat turbulentní vítr, který se vrací do kabiny mezi sedačkami, stačí dokoupit tzv. větrnou clonu ( někdy se prodává pod názvy Windschott / větrolam ) která se umístí za přední sedačky a zvýší tak váš cestovní komfort.

Neteče dovnitř?

Pokud se o střechu staráte, čistíte jí, impregnujete a zbytečně jí nenamáháte ( například otvíráním při nízkých teplotách ), tak vám do kabrioletu určitě zatékat nebude. Ano, u starších střech se může objevit menší prosakování, tomu se však dá zabránit právě zmíněnou impregnací. Na trhu je v dnešní době několik specializovaných firem, které se o střechu vašeho kabrioletu pečlivě postarají. Pokud se o svůj vůz chcete postarat sami, naleznete na trhu množství přípravků, které vám s tím pomohou.

Má smysl klimatizace v kabrioletu? 

Většina majitelů kabrioletů si myslí že ne, ovšem s první dopravní zácpou mění názor. Pokud ale s vozem nepohybujete a nápor větru se nepostará o přísun dostatečného množství chladného vzduchu, budete se ve stojícím kabrioletu doslova smažit. Natažením střechy sice můžete situaci zmírnit, ale obvykle je to jen z bláta do louže.

Mohu zajet s kabrioletem do myčky?

Tato otázka je poněkud záludná, neboť vždy záleží na více aspektech. U vozů s pevnou stahovací střechou je to jedno. Pokud však máte vůz s látkovou střechou, měli byste si ověřit doporučení výrobce. Záleží také na tom, v jakém stavu vaše střecha je a z jakého materiálu je vyrobena – látkové střechy snáší kartáče hůře než ty vinylové. Dalším aspektem je typ myčky – některé myčky se chlubí speciálním programem právě pro kabriolety, vždy je však lepší se informovat u obsluhy. Pokud ale máte svůj vůz opravdu rádi a chcete prodloužit životnost své střechy, investujte raději čas a peníze do ručního mytí.

Je každý kabriolet automaticky brán jako sportovní vůz?

Je potřeba si uvědomit, že většina kabrioletů vychází z běžných produkčních vozů, které přišly o střechu. Jejím odstraněním ale seberete vozu jeden z důležitých prvků zajišťující tuhost karoserie. Konstruktéři jsou pak přinuceni zvýšit tuhost použitím dodatečných výztuh. Vůz tím značně přibere na váze a ztratí ze své agility. Většina kabrioletů tak není brána jako vyloženě sportovní náčiní, ale spíš jako vůz vhodný ke kochání během projížděk přírodou. Existují samozřejmě výjimky jako Mazda Mx-5, Toyota Mr-2 či deriváty supersportovních vozů, zde se ovšem bavíme o vozech přímo určených pro řidiče lačnících po sportovních zážitcích.

Nejsou kabriolety nebezpečné?

Jak už bylo zmíněno o odstavec výše, konstruktéři kompenzují ztrátu střechy dodatečnými výztuhami v podlaze, rámu čelního skla, dveřích, atd.. Znakem všech starších kabrioletů osmdesátých a devadesátých let se tak stal nevzhledný oblouk umístěný v místech B sloupku. Ten zvyšoval tuhost a zároveň chránil posádku v případě převrácení vozu na střechu. V dnešních dnech jsou vozy vybaveny speciálními výztuhami za poslední řadou sedaček, které jsou v případě hrozícího převrácení vozu automaticky vysunuty. Mají tak zabránit zranění cestujících uvnitř vozu.

Nejsou kabriolety častým terčem zlodějů a vandalů?

Po internetu koluje velké množství zpráv o proříznutých střechách, ukradených rádiích a poškozených interiérech. Pravda je ovšem taková, že nejvíc záleží na tom, kde svůj vůz zaparkujete a co v něm necháte. Pokud se zloději něco ve vašem autě zalíbí, bude mu nejspíš celkem jedno jestli má rozbít okýnko nebo proříznout střechu.

A co náklady?

Náklady spojené s provozem kabrioletu jsou nepatrně vyšší, což způsobuje vyšší váha kabrioletů i jejich horší aerodynamická stavba. Co se oprav týče, většina mechanických či karosářských dílů bývá shodná s běžným provedením vozu. Extra náklady tak můžete očekávat jen v případě problémů s hydraulickým / elektrickým pohonem střechy (při nákupu důkladně zkontrolujte) nebo při výměně plátna střechy. To se musí nechat vyrobit ve specializovaných firmách, nebo se dá objednat ze zahraničí.

Vytisknout

Diskuze: Život s kabrioletem? Jde o styl. Podívali jsme se na to, co lidi nejvíc zajímá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Maskované Bentley Continental 2018

Nové Bentley Continental GT opět spatřeno. Bude mít motor W12 a 600 koní?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud