Zvoní dieselovým motorům umíráček? Fakta a skutečnost

AutoRoad.cz, 8. dubna 2017, 07:29 Aktualizováno 8.4.2017, 12:15 Google+

Když se v září roku 2015 objevil skandál spojený s podváděním automobilky Volkswagen během emisních testů na půdě USA, byla to předzvěst velkých událostí. Kromě toho, že koncern Volkswagen nyní musí čelit žalobám ze strany spotřebitelů i vlád různých zemí světa, rozjela se také velká honba za odhalením skutečných dopadů vznětových motorů na životní prostředí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EU chystá přísnější emisní normu (ilustrační foto).

EU chystá přísnější emisní normu (ilustrační foto). | foto: cbw.ge

Sdílejte článek

Do role největšího inkvizitora se pasovala Velká Británie, která poslední dobou trpí neustálým zhoršováním ovzduší ve velkých městech a s tím spojenými zdravotními komplikacemi obyvatelstva. Z těchto důvodů začala vláda vypracovávat plán, jehož cílem je celou situaci napravit.

Součástí tohoto plánu je zároveň omezení vjezdu vozidel se vznětovými motory do nejhůře postižených měst. Podle nejnovějších informací, které se podařilo zjistit listu The Times, by tak mohl být vjezd do centra více jak 40 měst zpoplatněn zvláštní daní ( tzv. Toxin-tax / daň za znečištění ) ve výši od 20 GBP ( 632 Kč ) až po 32 GBP ( 1012 Kč ) za den. V případě nejhůře znečištěných měst by pak mohl být vjezd po určité hodiny i zcela zakázán.

Britští řidiči se samozřejmě bouří. Ostatně nejhorší na celé situaci je, že Británie se snažila dlouhou dobu podněcovat své obyvatele k nákupu naftových vozů s tvrzením, že jsou pro ovzduší méně škodlivé. Nyní tak podle BBC jezdí v Británii více jak 10 milionů osobních vozů, kterých by se tato omezení mohla začít týkat. O počtech autobusů, taxíků a vozů zásobování nemluvě. Těm všem tak nyní nezbývá nic jiného než čekat do poloviny příštího týdne, kdy by měly být zveřejněny oficiální návrhy na zpoplatnění či omezení spojená s jejich automobily.

Jistě, mluvíme stále o Velké Británii, je však potřeba si uvědomit, že na Evropské půdě se podobná nařízení, omezení a vyhlášky šíří vysokou rychlostí. Například Praha navrhovala již v roce 2015 zavést nízkoemisní zóny platné od 1. ledna 2017, k tomu však nedošlo. Současné vedení města se o jejich zavedení opět zajímá, na jejich konkrétní podobně se však nedokáže shodnout.

Celkově se však v České republice již delší dobu potýkáme s problémy spojenými s dieslovými automobily. Nejčastějším nešvarem je demontovaný filtr pevných částic. Tato úprava vozidla způsobuje, že se do vzduchu uvolňuje obrovské množství škodlivých částic. I když by vozy s touto úpravou neměly být schopny projít novými směrnicemi STK, i nadále se jich na silnicích vyskytuje velké množství.

Dalším problémem je také průměrné stáří vozidel na českých silnicích, kdy starší naftové automobily ještě nejsou vybaveny adekvátní technologií pro odstranění škodlivin z výfukových plynů. Z těchto a mnohých dalších skutečností se tak dá očekávat, že určité postihy dopadnou dříve či později i na řidiče v ČR.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zvoní dieselovým motorům umíráček? Fakta a skutečnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 3008

Vítězem ceny "Women’s World Car of the Year“ se stal Peugeot 3008

Stroje Patria AMV se dodávají v řadě různých modifikací

Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

Porsche Mission E

Elektrické Porsche 911? Ještě 10 let se nemusíme bát, pak už to záleží na zákaznících

Nové Suzuki Swift Sport

Japonské auto roku 2018? Největší pozornost sklidil nový Suzuki Swit

První oficiální snímky nové generace vozu Mercedes-Benz CLS

První snímky nového Mercedesu CLS: Agresivitu lemují moderní technologie

reklama
reklama

Doporučujeme

Larry Dominique

Skupina PSA chystá návrat na trhy v USA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  3. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  4. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  5. Co nám Škoda tají? Po Nürburgringu se prohání tajemný Kodiaq

  6. Hybridní Škoda Superb? Již brzy

reklama