Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky!

AutoRoad.cz, 27. března 2017, 19:14 Google+

Že se na nové automobily za komunismu čekalo dlouho? Co teprve, když se rozhodnete pro švédské hypersporty Koenigsegg.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koenigsegg

Koenigsegg | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Existuje mnoho důvodů, proč bychom rádi vlastnili Koenigsegg. Kdo z nás si ale může dovolit nakonfigurovat své vlastní auto v cenové hladině přibližně 50 milionů korun. Ovšem, když už bychom takovou částku „našetřili“, určitě bychom takové auto chtěli ihned. A proč to není možné?

Z rozhovoru se zakladatelem firmy, Christianem von Koenigsegg, na Ženevském autosalonu 2017 vyplývá, že aktuální čekací doba na novou Ageru RS je čtyři až pět let. Samozřejmě i Christian si uvědomuje a zřejmě i cítí, že prodávat tak drahá auta s takovou čekací lhůtou není vůbec jednoduché, a proto slibuje zvýšení produkce.

Firma Koenigsegg čítá aktuálně 24 zaměstnanců a ročně vyrobí 16 až 20 vozů. Za cíl si dává zvýšení produkce na 25 vozů ročně, což by zkrátilo aktuální objednávky o rok až dva. Do té doby budou muset zákazníci čekat. A nebo si koupit auto z druhé ruky, ovšem utratit takový finanční obnos za auto, které si nakonfiguroval někdo jiný…

Koenigsegg je švédská automobilka založená v roce 1994 s cílem vyrábět supersportovní automobily. Prototyp prvního Koenigseggu CC byl po náročném testování představen v roce 1997. První zákazník si svůj červený Koenigsegg CC8S převzal v roce 2002 na Ženevském autosalonu. V roce 2004 byl v Ženevě představen nový, výkonnější Koenigsegg CCR, který o rok později v Italském Nardu vytvořil nový světový rekord v maximální rychlosti sériově vyráběného auta. Vůz dosáhl rychlosti 387,87 km/h a překonal tak dosud neporazitelný McLaren F1. Ještě tentýž rok byl rychlostní rekord překonán automobilem Bugatti Veyron – 407,5 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Nová letní pneumatika PremiumContact 6 uspěla hned na první pokus. V testu specializovaného německého magazínu Auto Bild překonala 51 konkurentů díky vyváženému výkonu na nejvyšší technologické úrovni.

Tahle letní pneumatika byla šampionem v testu prestižního časopisu Auto Bild

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud