Pokud se chystáte vyrazit na dovolenou do zahraničí autem, měli byste si pohlídat, co všechno s sebou v autě musíte mít. Povinná výbava se totiž v různých evropských zemích od té české často liší.
Náhradní pojistky, žárovky, pneumatika, zvedák, výstražný trojúhelník, reflexní vesta, lékárnička a klíč na matice kol - tohle všechno s sebou musí řidiči automobilů v Česku vozit. Motocyklistům potom stačí lékárnička, náhradní pojistka a reflexní vesta.
Jenže tato výbava vám v zahraničí často nemusí stačit. V mnoha zemích je například nutné vozit v autě hasicí přístroj. Existují ale také kuriózní předpisy, třeba ve Španělsku musíte mít u sebe dvoje dioptrické brýle. V Belgii zase mají motorkáři předepsané oblečení a v Estonsku musíte auto zaparkované v kopci zajistit klínem.
"Často si řidič myslí, že mu stačí povinná výbava jako je v České republice a argumentuje tento fakt buď Vídeňskou, nebo Ženevskou úmluvou. Problém je ten, že tyto úmluvy se zmiňují jen o technické výbavě vozidla, nikoliv o povinné výbavě daného vozu. Tudíž do každého státu si musíme vybavit vozidlo jinak," upozorňuje Ústřední automotoklub.
Ten se na veškeré odlišnosti v povinné výbavě v jednotlivých evropských zemích zaměřil a sestavil kompletní přehled (zde).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.