Pokud se chystáte vyrazit na dovolenou do zahraničí autem, měli byste si pohlídat, co všechno s sebou v autě musíte mít. Povinná výbava se totiž v různých evropských zemích od té české často liší.
Náhradní pojistky, žárovky, pneumatika, zvedák, výstražný trojúhelník, reflexní vesta, lékárnička a klíč na matice kol - tohle všechno s sebou musí řidiči automobilů v Česku vozit. Motocyklistům potom stačí lékárnička, náhradní pojistka a reflexní vesta.
Jenže tato výbava vám v zahraničí často nemusí stačit. V mnoha zemích je například nutné vozit v autě hasicí přístroj. Existují ale také kuriózní předpisy, třeba ve Španělsku musíte mít u sebe dvoje dioptrické brýle. V Belgii zase mají motorkáři předepsané oblečení a v Estonsku musíte auto zaparkované v kopci zajistit klínem.
"Často si řidič myslí, že mu stačí povinná výbava jako je v České republice a argumentuje tento fakt buď Vídeňskou, nebo Ženevskou úmluvou. Problém je ten, že tyto úmluvy se zmiňují jen o technické výbavě vozidla, nikoliv o povinné výbavě daného vozu. Tudíž do každého státu si musíme vybavit vozidlo jinak," upozorňuje Ústřední automotoklub.
Ten se na veškeré odlišnosti v povinné výbavě v jednotlivých evropských zemích zaměřil a sestavil kompletní přehled (zde).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?