Top Gear je zpátky! A The Grand Tour má problém

ar6, 6. března 2017, 10:48 Google+

Komentář – První sérii The Grand Tour už máme několik týdnů za sebou. Pokud jste si však mysleli, že si od automobilových pořadů odpočinete, BBC vás vyvede z omylu. Včera večer totiž odstartovala už čtyřiadvacátá série Top Gearu. Bez Chrise Evanse a s Mattem LeBlancem v čele.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BBC se vrací s 24. sérií Top Gearu.

BBC se vrací s 24. sérií Top Gearu. | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Když BBC loni odvysílala první díl Top Gearu bez tria Clarkson, Hammond a May, byl to propadák. Kritika byla všudypřítomná a za velkou část z ní mohl Chris Evans. Zrzavý moderátor převzal vůdčí roli po Jeremy Clarksonovi a možná až moc se mu chtěl vyrovnat. Místo vlastního stylu tak víceméně parodoval svého prostořekého kolegu a celý pořad tím hodně degradoval. Nezachránil to ani Matt LeBlanc, ani Chris Harris nebo Eddie Jordan. Ještě před natáčením čtyřiadvacáté série se však Evans rozhodl tým opustit, čímž si Top Gear opět vysloužil pozornost fanoušků po celém světě. Do role ústředního moderátora byl dosazen Joey z Přátel, které doplnili Chris Harris a Rory Reid.

Že by se mohlo po dvanácti měsících odmlčení opět jednat o plnohodnotnou konkurenci The Grand Tour naznačil už trailer. A první díl tuto skutečnost v podstatě jen potvrdil. Top Gear se zbavil svých slabých článků a nahradil je novými a osvědčenými. Zpátky je tak například celebrita za volantem dostupného auta. Tím „dostupným autem“ je minimálně pro letošní rok Toyota GT86. Zpátky je i slavná trať, po níž se celebrity prohání. V první epizodě je to mimochodem James McAvoy, známý například z aktuálního snímku Rozpolcený. Vedení BBC vsadilo také na nové studio, vyzdobené klasickými supersporty a několika obrazovkami. Nechybí samozřejmě ani aktuálně testované stroje.

Co je ale možná vůbec nejdůležitější, ústřední trojice funguje! Sice zatím ne tak dobře jako parta okolo Clarksona, ale pořád je to oproti loňské situaci obrovský upgrade. Hned první reportáž navíc naznačí, že i v kvalitě záběrů má The Grand Tour konkurenci. Harris totiž v americké Daytoně prohání po okruhu Ferrari FXX K a jde mu opravdu výborně. Ve 4K rozlišení sice jednotlivé záběry nedostanete, zpomalené průjezdy zatáčkami zadními partiemi napřed jsou ale i tak neskutečně efektní. Nosnou částí prvního dílu je pak klasická výzva. Tentokrát moderátoři dostali za úkol koupit ojeté auto s velkým počtem najetých kilometrů a jízdou Kazachstánem ukázat, že je spolehlivé. Výsledek neprozradíme, ale přesně tento styl příspěvků nám v The Grand Tour chybí.

Trochu rozpačitě nicméně působil rozhovor s celebritou. McAvoy totiž oproti dřívějším zvyklostem prozradil jen několik málo zajímavostí o sobě či svém vozovém parku, mluvení totiž většinu času obstarali moderátoři. Tohle by se mělo do budoucna určitě zlepšit, Top Gear tady má totiž zajímavý potenciál. Vzpomeňte na divnou rubriku Celebrity Brain Crash, kde ke Clarksonovi a spol. slavné osobnosti ani nedojdou a vždy jakoby „vtipně“ zemřou. Co se povedlo více byl Harrisův instruktorský kurz, jak řídit GT86. Suma sumárum, jsem rád, že můžeme říct: Top Gear je zpátky! Konečně se nesnaží jen napodobit slavnou éru, ale dělá věci i trochu jinak a po svém. Pokud máte až za hrob rádi původní moderátory, pravděpodobně se vám první díl čtyřiadvacáté série líbit nebude. Jinak byste ale, i přes hodně průměrnou „třiadvacítku“, mohli dát BBC ještě jednu šanci.

Naše hodnocení: 85 %

Vytisknout

Diskuze: Top Gear je zpátky! A The Grand Tour má problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu.

Terénnější Kodiaq Scout ukázal svou kabinu. Dřevo je zde v hlavní roli

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud