Proč mají některé nové pneumatiky „vousky"? A k čemu vlastně slouží?

ar5, 14. února 2017, 08:55 Google+

Všimli jste si toho? Některé nové pneumatiky mají na svých krajích umístěny tzv. fousky a některé zase ne. Ale co to vlastně je a k čemu jsou dobré?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
pneumatika

pneumatika | foto: ADAC

Sdílejte článek

Správnou odpovědí je, že se jedná o vedlejší produkt výroby pneumatik. V několika posledních stádiích výroby pneumatiky se vzorek a grafika na bočnících vytvářeny pomocí formy. V té vlastně pneumatika dostane svůj vzorek za pomoci vysokotlakého horkého vzduchu.

Občas  se využívá i vysoký tlak vody a právě tyto dva způsoby mají za vinu, že pneumatika je vlastně roztlačena do stěn formy. Pro absenci jakéhokoliv vzduchu ve formě jsou ve stěnách formy úzké otvory, odkud vzduch odchází ven. A právě zde se dostáváme k celému vysvětlení. 

Guma se při odvzdušňování dostane i do těchto kanálků a tím pádem se pak na pneumatikách objeví ony "fousky". Záleží pak na dotyčné gumařské firmě, zda fousky následně obrousí a pneumatiku pustí do prodeje, nebo tam fousky nechá. Poznáte to hlavně na tom, že čím dražší pneumatika a honosnější výrobce, tím spíše na ní fousky neuvidíte.

Vytisknout

Diskuze: Proč mají některé nové pneumatiky „vousky"? A k čemu vlastně slouží?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia III-generace po faceliftu v okrájené verzi Junior

Tohle byste asi nechtěli. Škoda Octavia Junior aneb nízká cena v hlavní roli

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud