A je to tady znovu. Po internetu a sociální síti Facebook běhá několikrát probíraná kampaň Neplaťte pokuty. Ta je přitom vcelku zajímavým čtením, jež může leckoho zmást.
Možná jeden z největších mýtů na internetu se objevil znovu na scéně a opět se snaží českým řidičům dokázat, že si vlastně mohou dělat co chtějí. Nebo ne?
Neplaťte pokuty!
Víte, že vůbec nemusíte platit pokuty za "přiměřeně" rychlou jízdu? Taky jsem se to dozvěděla nedávno a řeknu Vám, že mě mrzí, že jsem těm bídákům zeleným dala peníze za něco na co vůbec nemají ze zákona právo. V zákoně č. 361/2000 o pozemních komunikacích je sice napsáno, že máme povinnost jezdit v obci 50 km/hod., na okresce 90 km/hod. a na dálnici max 130 km/hod.. Jenže kluci zelení nás můžou pokutovat jen za přestupek. A v přestupkovém zákoně č. 200/1990 je přestupek definován jako překročeni rychlosti v obci o 30 km/hod a mimo obec o 50 km/hod.
Jo jo, to je ta naše legislativa. Takže, když se fakt budete mírnit a v obci pojedete do 79 km/h, na okresce do 119 km/h a na dálnici do 179 km/h, tak jim nemusíte dávat nic a místo peněz vyhozených za pokutu zajít radši na zmrzlinu. Ověřovala jsem si to u naší právničky a je to skutečně tak. Opět zase stát spoléhá na to, že neznáme dobře zákony. Jo a kdyby Vám chtěli argumentovat tím, že celá tato věc je ošetřena v nějaké vyhlášce, tak to klidně může být, ale zákon je vyhlášce nadřazen. Tak a mají smůlu. Teď už jen připravit lékárničky, technický stav vozidla, aby si rozčilení "neléčili" na něčem jiném. Tak a hurá na rychlejší, ale stále bezpečnou jízdu.
Tak tohle přesně je citace z uvedené výzvy. Ještě horší je ale citace zákona, kterou uvádíme níže!
§ 22 Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu
(1) Přestupku se dopustí ten, kdo a) jako řidič motorového vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním zákonem 2a) nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec.
Toto ustanovení je vybráno ze zákona č. 200/1990 Sb., který však byl zrušen už k 1. srpnu roku 2011. Celé to je ale jeden velký nesmysl a kdo by se tím chtěl řídit, hodně ostře narazí. Nic takového totiž nikdy neplatilo a ani platit nebude.
V zákoně se sice uvádělo toto:
(1) Přestupku se dopustí ten, kdo
a) jako řidič motorového vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním zákonem
2a) nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec
f) jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a) až e), poruší zvláštní zákon.“
Současně však všechna ostatní překročení byla zahrnuta pod písm. f) jako jiná porušení zákona č. 361/2000 Sb. Díky tomu vlastně na vše navazují další body a odstavce, které naprosto zamezují faktu, aby se někdo na dálnici nebo ve městě proháněl o desítky kilometrů v hodině rychleji a nebyl za to potrestán.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.