Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě

ar1, 23. března 2017, 07:31 Google+

V Evropě je pouze jedna země, která je pro řidiče levnější než Česká republika. A to Maďarsko. Vyplývá to z průzkumu sestaveného na základě ukazatele LeasePlan Car Cost Index. Ten zahrnuje veškeré náklady na vlastnictví a provoz osobního vozidla v dané zemi, a to zvlášť pro benzinovou a zvlášť pro naftovou motorizaci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Transfagaras, Rumunsko

Transfagaras, Rumunsko | foto: Seat

Sdílejte článek

Vůbec s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku, kteří měsíčně vynaloží na automobil v průměru 708 eur, tedy 19 200 korun. To je téměř dvakrát více než v Maďarsku (364 eur / 9800 korun). V České republice jde o 386 eur, v přepočtu o 10 400 korun. Kromě Norů se s vysokými náklady musí smířit rovněž Italové (678 eur / 18 300 korun) nebo Dánové (673 eur / 18 200 korun).

Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. Následují Finsko (684 eur/18 500 korun) a Norsko (681 eur/18 400). Na opačné straně žebříčku jsou opět Maďarsko (369 eur/10 000 korun) a Česká republika (396 eur/10 700 korun).

LeasePlan Car Cost Index sestavila vedoucí společnost ve správě firemních autoparků LeasePlan na základě analýzy nákladů na vlastnictví a provoz aut ve 24 evropských zemích. Pro porovnání vybrala malá vozidla, jakými jsou Opel Corsa nebo Renault Clio, i zástupce nižší střední třídy, kam patří Škoda Octavia, Volkswagen Golf či Ford Focus. Analýza počítala s náklady v prvních třech letech provozu a ročním nájezdem 20 tisíc kilometrů.

Index představuje souhrn všech podstatných položek týkajících se vlastnictví a provozování nového vozidla: jedná se o pořizovací cenu, amortizaci, servis a údržbu, pojištění, daně, náklady na palivo v každé zúčastněné zemi a také na zimní pneumatiky, pokud je předepisuje místní legislativa.

Studie mimo jiné ukázala, že existuje silná korelace mezi vysokými celkovými náklady a výší daní – silniční daně a DPH. Právě z tohoto důvodu patří mezi nejdražší země Itálie, severské státy a Nizozemsko. Naopak nejnižší celkové náklady jsou ve státech s nízkým zdaněním, tedy v Maďarsku, České republice a Rumunsku. Vliv na tyto rozdíly mohou mít i silná „zelená hnutí“ v dražších zemích, což se promítá do environmentální regulace prostřednictvím daní. Například v Nizozemsku zvýší silniční dan a DPH celkové náklady na dieselový vůz až o 31 %. V Norsku se benzinový automobil prodraží na daních až o 29 % celkových nákladů.

Tex Gunning, generální ředitel společnosti LeasePlan, k výsledkům studie říká: „Amortizace a nedostatek kontroly nad náklady jsou dvě skutečnosti, které vyvolávají otázky o výhodách vlastnictví automobilu v porovnání s leasingem anebo jinými alternativami. Naše přítomnost v celém řetězci automobilového průmyslu v kombinaci s naším globálním zaměřením nám dovoluje řídit náklady na vozidla klientů velmi konkurenceschopně a dokonce tak, aby byly nižší, než kdyby si vozy kupovali. Vzhledem ke složité struktuře nákladů doporučujeme, aby potenciální majitelé vozidel nebo správci vozových parků uvažovali při rozhodování o pořízení nového nebo ojetého automobilu v širších souvislostech.“

Google+ Vytisknout

Diskuze: Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovaná edice

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

Hennessey Venom F5

Nejrychlejší silniční auto světa? Bugatti Chiron vyzve na souboj Hennessey Venom F5

Ilustrační foto

Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Návrh revolučního motoru, za kterým stojí Jim Clarke

Spalovací motory nejsou mrtvé. S revoluční úpravou mají chytit druhý dech

Do nejmenšího detailu propracovaný model motoru z Bugatti Chiron

Za cenu nejmenší Škodovky můžete pořídit motor z Chironu, moc platný vám ale nebude

Volkswagen Arteon v úpravě ABT nabídne výkon až 336 koní

Elegantnímu Arteonu pořádně narostly svaly, po úpravě od ABT nabídne 336 koní!

reklama
reklama

Doporučujeme

Míří Škoda do Jižní Koreje?

Volkswagen si chce Škodou napravit reputaci. Kam okřídlený šíp letos zamíří?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama

Zprávy odjinud