Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě

ar1, 23. března 2017, 07:31 Google+

V Evropě je pouze jedna země, která je pro řidiče levnější než Česká republika. A to Maďarsko. Vyplývá to z průzkumu sestaveného na základě ukazatele LeasePlan Car Cost Index. Ten zahrnuje veškeré náklady na vlastnictví a provoz osobního vozidla v dané zemi, a to zvlášť pro benzinovou a zvlášť pro naftovou motorizaci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Transfagaras, Rumunsko

Transfagaras, Rumunsko | foto: Seat

Sdílejte článek

Vůbec s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku, kteří měsíčně vynaloží na automobil v průměru 708 eur, tedy 19 200 korun. To je téměř dvakrát více než v Maďarsku (364 eur / 9800 korun). V České republice jde o 386 eur, v přepočtu o 10 400 korun. Kromě Norů se s vysokými náklady musí smířit rovněž Italové (678 eur / 18 300 korun) nebo Dánové (673 eur / 18 200 korun).

Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. Následují Finsko (684 eur/18 500 korun) a Norsko (681 eur/18 400). Na opačné straně žebříčku jsou opět Maďarsko (369 eur/10 000 korun) a Česká republika (396 eur/10 700 korun).

LeasePlan Car Cost Index sestavila vedoucí společnost ve správě firemních autoparků LeasePlan na základě analýzy nákladů na vlastnictví a provoz aut ve 24 evropských zemích. Pro porovnání vybrala malá vozidla, jakými jsou Opel Corsa nebo Renault Clio, i zástupce nižší střední třídy, kam patří Škoda Octavia, Volkswagen Golf či Ford Focus. Analýza počítala s náklady v prvních třech letech provozu a ročním nájezdem 20 tisíc kilometrů.

Index představuje souhrn všech podstatných položek týkajících se vlastnictví a provozování nového vozidla: jedná se o pořizovací cenu, amortizaci, servis a údržbu, pojištění, daně, náklady na palivo v každé zúčastněné zemi a také na zimní pneumatiky, pokud je předepisuje místní legislativa.

Studie mimo jiné ukázala, že existuje silná korelace mezi vysokými celkovými náklady a výší daní – silniční daně a DPH. Právě z tohoto důvodu patří mezi nejdražší země Itálie, severské státy a Nizozemsko. Naopak nejnižší celkové náklady jsou ve státech s nízkým zdaněním, tedy v Maďarsku, České republice a Rumunsku. Vliv na tyto rozdíly mohou mít i silná „zelená hnutí“ v dražších zemích, což se promítá do environmentální regulace prostřednictvím daní. Například v Nizozemsku zvýší silniční dan a DPH celkové náklady na dieselový vůz až o 31 %. V Norsku se benzinový automobil prodraží na daních až o 29 % celkových nákladů.

Tex Gunning, generální ředitel společnosti LeasePlan, k výsledkům studie říká: „Amortizace a nedostatek kontroly nad náklady jsou dvě skutečnosti, které vyvolávají otázky o výhodách vlastnictví automobilu v porovnání s leasingem anebo jinými alternativami. Naše přítomnost v celém řetězci automobilového průmyslu v kombinaci s naším globálním zaměřením nám dovoluje řídit náklady na vozidla klientů velmi konkurenceschopně a dokonce tak, aby byly nižší, než kdyby si vozy kupovali. Vzhledem ke složité struktuře nákladů doporučujeme, aby potenciální majitelé vozidel nebo správci vozových parků uvažovali při rozhodování o pořízení nového nebo ojetého automobilu v širších souvislostech.“

Vytisknout

Diskuze: Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Míří Škoda do Jižní Koreje?

Volkswagen si chce Škodou napravit reputaci. Kam okřídlený šíp letos zamíří?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud