Ojetiny mají často skryté vady. Podívejte se jaké

ar1, 7. února 2017, 07:29 Google+

Záruku na ojeté vozidlo poskytuje jen 10 % prodejců, přičemž servisní historii vozu si prověřuje jen třetina kupujících. V ČR se téměř polovina ojetých automobilů prodá v autobazarech a jejich podíl dále roste. Průměrná cena za ojetý automobil činí 176 000 Kč, nejpreferovanější značka je Škoda (32 %), průměrný věk ojetiny je 13 let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto) | foto: rindt-gaida.de

Sdílejte článek

Skoro polovina zákazníků se po koupi ojetého vozu potýkala s technickými problémy, na které nebyla prodávajícím předem upozorněna. Nakládání s reklamacemi bylo vesměs tragické – tři čtvrtiny reklamací končí z pohledu zákazníka neúspěšně. Navíc představují nutnost další investice do opravy v řádu 20-50 tisíc Kč. Nejčastější závady byly v elektronice vozidla (14,9 %), v motoru (13,2 %) a na podvozku (6 %). Přibližně 9 % zákazníků následně zjistilo, že vozidlo bylo v minulosti havarované.

Průzkum jasně ukázal, že smluvní záruka u ojetiny není na českém trhu standardem. Pokud ji vůbec prodejce ve smlouvě poskytuje, pohybuje se v řádu 0-6 měsíců. Přitom platí, že pokud není ve smlouvě stanovena smluvní záruka, platí odpovědnost prodávajícího za prokázané vady na vozidle až do 24 měsíců. „Pouze velké autobazary či dealerství poskytují u ojetých vozů delší záruky v rámci speciálního pojištění. Základním předpokladem je ale jasně prověřený původ a servisní historie,“ říká Jiří Grund, předseda AOOA.

Z analýzy výsledků průzkumu je patrné, že lidé koupi ojetiny celkem dlouho zvažují. Polovina kupujících vybírá vůz déle jak 4 týdny. Kombinace značky, ceny a počtu najetých kilometrů je ve více než 50 % případů důležitější, než např. rok výroby. Ten není pro kupující tolik zásadní a nejméně se kupující zajímají o budoucí provozní a servisní náklady (8,5 %). V prodeji dominují autobazary (41,3 %), následuje koupě od soukromých osob (36 %), autorizovaní dealeři prodají 13 %, dovozy ze zahraničí preferuje 9,7 % kupujících.

Mezi největší nástrahy trhu ojetých vozidel patří nedostatek poskytovaných podkladů k ověření technického stavu vozu a jeho historie. Například servisní knížku vidělo před prodejem jen 15 % kupujících, přičemž podrobnou servisní historii bylo schopno doložit jen 10 % prodejců. Podrobná informace o technickém stavu vozidla a jeho předchozích haváriích a opravách byla součástí jen 11 % kupních smluv.

 „Největší hrozbu představují auta, která pocházejí z individuálních dovozů ze zahraničí. Mezi odhlášením auta v zemi původu a přihlášením v ČR dochází velmi často k podvodům. Těmi hlavními jsou přetočení tachometru, omlazení vozidla či změna servisní historie – například zatajení havárií a oprav,“ říká Jiří Grund. „Pokud kupujete auto kompletně s českým původem, máte mnohem více možností, jak si servisní historii jednoduše ověřit,“ doplňuje.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ojetiny mají často skryté vady. Podívejte se jaké

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW 1600 Cabriolet z roku 1968

Elegantní retro kabriolet, nebo nadupaný sporťák? BMW nabízí obojí a za stejnou cenu

Dodge Charger Pursuit

Řidič dostal pokutu za zpěv. Policisté mysleli, že jde o únos. Jak reagovala jeho žena?

Pravděpodobně nejslavnější zástupce Nissanu Skyline, GT-R R34 z filmu Rychle a Zběsile

Ikona sportovních vozů slaví 60. narozeniny. Evoluce Nissanu Skyline je úchvatná

Ford F-150 Raptor se dočkal další čínské kopie, její název je

Číňané vyrobili další lacinou kopii, tentokrát padl za oběť Ford Raptor

Jaguar XE SV Project 8

Jaguar vyzval na souboj Alfu Romeo, kdo bude na Nürburgring rychlejší?

Lamborghini Aventador jako

Originálně skloubil své dvě vášně. Není takové zařízení ale spíše potvrzením závislosti?

Forester Country

Subaru má problém a neřeší ho. Ukrást některé modely může i začátečník

reklama
reklama

Doporučujeme

Stát začne dotovat ekologická auta, mezi nimi i ta na CNG.

Zájem o CNG vozy roste. Čerpat můžete na 150 stanicích

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  3. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  4. Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

  5. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

  6. Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama

Zprávy odjinud